Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    1-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    184
  • دانلود: 

    535
چکیده: 

پژوهش حاضر باهدف سنتز ادبیات مربوط به همکاری های پژوهشی بین المللی در راستای شناسایی عوامل امتناع همکاری های پژوهشی بین المللی در آموزش عالی کشور صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است و با روش کیفی فراترکیب انجام شده است. جامعه آماری، کلیه مطالعات انجام شده در بازه زمانی 1380 الی 1398 می باشد. در این راستا 69 پژوهش در زمینه موضوع موردنظر ارزیابی و درنهایت 25 مقاله به صورت هدفمند انتخاب گردید و با تحلیل محتوا و ترکیب ادبیات مربوط، درمجموع 119 کد، 15 مفهوم، 8 مقوله کلیدی طی فرایند جست وجو و ترکیب نظام مند متون شناسایی و مورد تحلیل قرار گرفت و اعتبار آن از طریق آزمون کاپای کوهن تایید گردید. نتایج تحلیل نشان داد، که مهم ترین عوامل امتناع کلیدی شناسایی شده شامل: عوامل سیاسی؛ فرهنگی؛ ساختاری؛ سیاست گذاری؛ فناوری ارتباطات و اطلاعات؛ زیرساخت مالی، فضا و تجهیزات؛ فردی و عوامل مربوط به زبان خارجی می باشد. این پژوهش ازآن جهت که درک عمیقی از ادبیات موجود در مورد موضوع پژوهش با شناسایی عوامل امتناع همکاری های پژوهشی بین المللی ارایه می دهد، می تواند در سیاست گذاری های آموزش عالی در راستای گسترش همکاری های پژوهشی بین المللی در آموزش عالی مورداستفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 184

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 535 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ملکی مجید | عبدی بهنام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    24-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    217
  • دانلود: 

    534
چکیده: 

توسعه آموزش عالی به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه هر کشور، از اهمیت فراوانی برخوردار است با وجود تمامی موفقیت ها و با در نظر گرفتن شرایط کشور، باید پذیرفت که آموزش عالی با چالش ها و تنگناهای متعددی روبرو است. در این امتداد، یکی از چالش های اساسی قابل توجه، ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور و از جمله آن، دانشگاه های آجا بر اساس آیین نامه ارتقای فعلی است. پژوهش حاضر با پیش فرض ضرورت بازطراحی سیستم ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه های آجا به روش دلفی و در سه مرحله انجام شده است و الزامات قابل توجه در این رابطه را بر اساس قانون تنوع ضروری ارایه نموده است. برای انتخاب اعضای پانل دلفی در پژوهش حاضر از روش نمونه گیری غیر احتمالی و برای تعیین میزان توافق جمعی خبرگان، از ضریب هماهنگی کندال استفاده شده است. یافته ها نشان می دهند شناسایی و کاربست رویکردها و روش های ارزشیابی عملکرد متناسب با ماموریت دانشگاه های آجا، ارزشیابی عملکرد بر اساس مراحل سه گانه چرخه عبرت و یادگیری (برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی)؛ طراحی سیستم ارزشیابی متوازن (قبل از اقدام، حین اقدام و پس از اقدام)؛ ارزشیابی جامع عملکرد در ابعاد مختلف آموزشی، تربیتی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی با اعمال ضرایب منطقی برای هر بعد، طراحی متفاوت و متنوع سیستم ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه ها با توجه به فعالیت در حوزه های مختلف علوم و رتبه علمی اعضاء؛ با رویکرد توجه به نیروی متبوع در آجا؛ و با توجه به آموزشی یا پژوهشی بودن عضویت هیات علمی در این رابطه مورد توجه خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 217

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 534 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

منظمی تبار جواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    43-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    151
  • دانلود: 

    516
چکیده: 

اجرای این تحقیق باهدف بررسی تاثیرآموزش آمیخته بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی و میزان رضایتمندی ایشان از استاد و روش تدریس او در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. تحقیق ما از نوع تحقیقات شبه آزمایشی بوده که در آن از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه استفاده شده است. گروه نمونه تحقیق 36 نفر ازدانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی امنیت فضای سایبر پلیس فتا بودند که در سال 1398 در درس روش تحقیق ثبت نام کرده بودند. برای سنجش عملکرد تحصیلی دو گروه، آزمون محقق ساخته ای در دو نوبت آغاز و پایان ترم اجرا شد. پایایی این ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ83درصد و روایی آن با استفاده از روش روایی محتوایی86درصد محاسبه گردید. در زمینه رضایت دانشجویان از روش تدریس استاد، از فرم نظر سنجی اساتید استفاده شد و جهت تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. با توجه به یافته های این پژوهش، اگرچه تاثیر مثبت رویکردآمیخته بر عملکرد تحصیلی معنی دار نبوده، اما این یافته نشان دهنده کارایی نداشتن سامانه مدیریت یادگیری و اجرای رویکرد آمیخته نیست، زیرا ویژگیهای خاص برخی از آزمودنیها در گروه آزمایش یا موثر بودن روش تدریس در گروه کنترل از عواملی هستند که نتایج به دست آمده را رقم زده اند، اما در میزان رضایتمندی دانشجویان تاثیر مثبت و معنی داری دیده شد. با توجه به اینکه رویکردآمیخته، انعطاف پذیری زیادی را در مواردی مانند دسترسی به منابع، ارتباطات میان استاد و دانشجو، انجام و ارایه تکالیف برای دانشجویان به همراه داشته، رضایت بیشتر آنها از روش آموزش را هم باعث شده بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 151

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 516 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    55-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    243
  • دانلود: 

    581
چکیده: 

امروزه استخدام و به کارگیری سرمایه انسانی در سازمان ها به ویژه مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها تاکید بر ارزیابی کیفی متقاضیان و جذب افراد شایسته و توانمند دارد. بنابراین ارایه الگویی مناسب برای جذب هییت علمی حایز اهمیت است. پژوهش حاضر بخشی از یک پژوهش آمیخته باهدف ارایه الگوی جذب هییت علمی در موسسات آموزش عالی می باشد. در این راستا پژوهش با رویکرد آمیخته به شیوه متوالی در دو بخش کیفی و کمی انجام شد؛ ابتدا در مرحله کیفی با استفاده از قانون اشباع نظری برای تعیین حجم نمونه مورد نظر در بخش کیفی، از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با 16 نفر از اعضای هیات علمی که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند، مولفه های جذب اعضای هیات علمی شناسایی شدند و داده های پژوهش با تکنیک تحلیل تم، تجزیه وتحلیل شد. در بخش کمی برای جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس وسیع تر در بین نمونه هایی متشکل از خبرگان (صاحب نظران، متخصصان جذب، اعضای هییت علمی و متقاضیان درگیر در فرایند جذب هییت علمی) برنامه های جذب اعضای هییت علمی که درزمینه یاد شده مطلع محسوب می شدند، توزیع گردید. حجم نمونه انتخابی بر اساس یک قاعده به منظور انجام تحلیل عامل تاییدی، 300 نفر با بهره-گیری از روش طبقه ای متناسب تعیین شد. در راستای تحلیل های تکمیلی و به منظور اعتبارسنجی مدل ارایه شده، با نرم افزار Amos و با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی، داده ها تجزیه وتحلیل شد. باتوجه یافته های حاصل از تحلیل تاییدی تمامی ابعاد، مولفه ها و شاخص های مدل از برازش مطلوبی برخوردار است. بنابراین الگوی حاضر می تواند مدل مناسبی برای جذب اعضای هییت علمی موسسات آموزش عالی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 243

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 581 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    75-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    162
  • دانلود: 

    542
چکیده: 

عوامل موثر بر توسعه آموزش های پژوهش محور در دانشگاه های افسری آجا (مورد مطالعه: دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص))چکیده جنگ آوری در میدان های رزم آینده، نیازمند نظامیان ماهری است که نه تنها می بایست در رسته و تخصص نظامی خود از دانش تیوریک و نظری لازم برخوردار باشند بلکه باید از مهارت فنی، حرفه ای و کاردانی عملی لازم که از مشخصات نظام آموزشی پژوهش محوری است نیز برخوردار باشند. هدف اصلی این پژوهش، تبیین عوامل موثر بر توسعه آموزش-های پژوهش محور در دانشگاه های افسری آجا می باشد. این پژوهش آمیخته و از حیث هدف، اکتشافی است. جامعه آماری آن، اساتید و مدیران آموزشی عالی و میانی دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) می باشد که با روش نمونه گیری هدفمند تعداد 45 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. پس از پژوهش اکتشافی و شناسایی عوامل، از طریق مصاحبه با خبرگان و با استفاده از رویکرد دلفی فازی، 18 عامل موثر بر توسعه آموزش های پژوهش محور در دانشگاه های افسری آجا اولویت بندی شدند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که عوامل دانشجومحوری، آموزش غیرمستقیم، آموزش های شنیداری و دیداری، شیوه آموزشی مساله ای و شیوه یادگیری اکتشافی و بهره گیری از کارگاه ها، آزمایشگاه و لابراتوارها از اهمیت و اولویت بالاتری در توسعه آموزش های پژوهش محور در دانشگاه های افسری آجا برخوردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 162

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 542 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    92-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    852
  • دانلود: 

    853
چکیده: 

امنیت دریایی مفهومی است که در ابتدا تمرکز ملی قوی در قانون دریا بوده که عمدتا بر حفاظت و یکپارچگی دولت، ملت و دفع کشور های متخاصم متمرکز شده بود، به طوری که تمامیت ارضی حفظ شده و تهدیدات دریایی قادر به خنثی شدن در دریا بوده باشند و شکل متمایز قانون مربوط به جنگ های دریایی در این زمینه توسعه یافته است. با گذشت زمان، با این حال امنیت دریایی ابعاد مختلف و گسترده تری را توسعه داده است. در این مقاله با توجه به حساسیت پدافند غیر عامل در حوزه دریا که وجود دارد، نقش نیروی دریایی در راستای شکل گیری و تقویت به منظور جهش امنیت پایدار دریایی مورد بررسی قرارگرفته و نتایج حاصله نشان میدهد که فرصت های به وجود آمده با بهره جستن از قوتها درصدد بهره برداری از فرصت ها ازجمله گسترش توانمندی در پیاده سازی اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در ماموریت های محوله در مناطق مختلف دریایی و آب های آزاد، بهره گیری از موقعیت ویژه دریایی، پتانسیل های ژیومورفولوژیکی سواحل، ظرفیت های تنگه هرمز، بنادر و جزایر ایران به منظور گسترش زیرساخت های پدافند غیرعامل در ماموریت های محوله به نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران است. قدرت دریایی توانایی های یک ملت را در حمایت از اهداف سیاسی، اقتصادی و نظامی از طریق کنترل دریاها بیان می نماید. پدافند غیرعامل جزء اصول اجتناب ناپذیر جنگ های امروزی و آینده است و باید در کلیه مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیرنظامی در خشکی و دریا به آن توجه ویژه گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 852

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 853 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    105-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    287
  • دانلود: 

    627
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تعیین مقوله های اصلی و فرعی برنامه درسی معنوی به منظور ارایه مدل برنامه درسی معنوی با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شده است. داده های تحقیق از طریق مصاحبه با 14 نفر از خبرگان و صاحب نظران برنامه ریزی درسی شامل اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دست اندرکاران برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش که با روش نمونه گیری هدفمند و زنجیره ای (گلوله برفی) انتخاب شدند، جمع آوری و طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیه و تحلیل و بر اساس آن مدل کیفی پژوهش طراحی گردید. به منظور سنجش روایی ابزار مصاحبه از روش روایی پاسخگو و برای سنجش پایایی ابزار مصاحبه از روش دوکدگذار استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که مدل برنامه درسی معنوی دارای 5 مقوله اصلی، 29 مقوله فرعی و 97 خرده مقوله است که در قالب مدل پارادایمی شامل شرایط علی (نظام اسلامی، انسان اشرف مخلوقات و زندگی هدفمند و معنادار)، عوامل زمینه ای (عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و فردی)، شرایط مداخله گر (موانع فرهنگی، آموزشی، نگرشی، اجتماعی، خانوادگی، ساختاری و فردی)، راهبردهای تعاملی (ایجاد شناخت، آموزش، راهبردهای ساختاری، تعقل و خردورزی، هنر و زیبایی شناسی و عوامل دینی و مذهبی) و پیامدهای (فرهنگی، فردی، اجتماعی، ساختاری، اخلاق، ایمان، زندگی هدفمند و معنادار، شناخت) ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 287

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 627 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    125-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    240
  • دانلود: 

    582
چکیده: 

سابقه و هدف: "تفکر انتقادی" مفهومی با کارکردهای بسیار پیچیده است که نحوه تعامل فکری و اجتماعی میان افراد و حوزه های مختلف در محیط اداری را مورد توجه قرار می دهد. هدف کلی مقاله حاضر، ساخت و اعتبار سازی مقیاس تفکر انتقادی است که قابلیت پیاده سازی و عملیاتی شدن را در مطالعه های میدانی فراهم آورد. مواد و روش ها: این پژوهش از نظر هدف کاربردی، و از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی است. در این راستا با استفاده از تکنیک تحلیل محتوای متون علمی و نظر صاحب نظران و مدیران، مباحث تفکر انتقادی مورد بررسی قرار گرفت، که در نهایت پرسش نامه محقق ساخته تفکر انتقادی به منظور کسب روایی و پایایی لازم توسط خبرگان تکمیل شد. ضریب پایایی آزمون با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 838/0 محاسبه گردید. یافته ها: تحلیل عاملی گویه های تفکر انتقادی بیانگر آن بود که 896/98 درصد واریانس مورد نظر توسط مولفه های این پرسش نامه تبیین شدو پس از یک بار چرخش عوامل از نوع واریمکس، همبستگی میان هر گویه با هر مولفه در بهترین حالت مشخص شد و بر اساس آن چهارده مولفه ی، آگاهی، استنباط، عقلانیت ارتباطی، گشوده ذهنی، پرسشگری، ارزیابی انتقادی، تجزیه و تحلیل، خود تنظیمی، انعطاف پذیری، نقد سازنده، استدلال، آزاد اندیشی، قضاوت و استنتاج به عنوان مولفه های تفکر انتقادی استخراج گردید. استنتاج: با توجه به یافته های پژوهش، می توان نتیجه گرفت که تفکر انتقادی مفهومی چند وجهی و دارای ابعاد و مولفه های های بسیاری است. بنابراین نمی توان آن را با ابعاد و مولفه های خاص و محدود مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 240

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 582 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    138-152
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    193
  • دانلود: 

    576
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل جایگاه ورزش همگانی در سبک زندگی سلامت محور کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد. پژوهش به روش آمیخته اجرا شد. نحوه جمع آوری داده ها شامل مطالعات کتابخانه ای، روش تحلیل محتوا و بررسی 73 پژوهش و مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. جامعه آماری در بخش کیفی خبرگان ورزش و سلامت نیروی دریایی بودند. ازآنجاکه این تحقیق به دنبال توصیف ویژگی های کیفی و مضامین کل نگر بود، لذا تحلیل مضمونی استفاده شد. نتایج نشان داد پس از بررسی مصاحبه ها و حذف کدهای مشابه در ابتدا 169 کد مضامین پایه، سپس به مضامین سازمان دهنده 1 و 2 طبقه بندی شدند. سازمان دهنده 1 شامل 40 مضمون و سازمان دهنده 2 شامل 12 مضمون طبقه بندی شدند و سپس پرسشنامه محقق ساخته طراحی گردید و در اختیار جامعه آماری کارکنان نیروی دریایی تهران که 450 نفر بودند و با محاسبه از طریق فرمول کوکران 207 نفر به عنوان نمونه آماری به شکل تصادفی انتخاب شدند و به پرسشنامه محقق ساخته جواب دادند. نتایج پس از رتبه بندی عوامل نشان داد که مدیریت رتبه اول، آموزش رتبه دوم، امکانات رتبه سوم، فیزیولوژیکی رتبه چهارم، رسانه رتبه پنجم و بقیه مضامین در رتبه های بعدی قرار گرفتند و در نهایت مدل طراحی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 193

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 576 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بریمانی ابوالقاسم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    153-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    256
  • دانلود: 

    592
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین نگرش مذهبی و هوش هیجانی با سلامت روانی کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی بوده است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 290 نفر از کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد بوده است. تعداد 165 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شده بودند. جهت گردآوری داده ها از سه پرسش نامه نگرش مذهبی، هوش هیجانی و سلامت روانی استفاده شده است. پایایی آن ها با محاسبه فرمول آلفای کرونباخ برای هر یک به ترتیب برابر 84/0، 88/0 و 79/0 به دست آمد. به منظور تحلیل داده های حاصله، از روش های آمار توصیفی و استنباطی بهره گرفته شد. نتایج حاصل از داده ها نشان داد که بین نگرش مذهبی و مولفه های آن و هوش هیجانی و مولفه های آن با سلامت روانی کارکنان همبستگی مثبت و رابطه معناداری وجود دارد. هم چنین سهم هر یک از مولفه های نگرش مذهبی و هوش هیجانی در پیش بینی سلامت روانی کارکنان متفاوت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 256

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 592 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    167-175
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    250
  • دانلود: 

    573
چکیده: 

جذب، انتخاب (گزینش)، بکارگماری و ارتقا نیروی انسانی یکی از وظایف اصلی مدیریت محسوب می شود. انتخاب صحیح نیروی انسانی مورد نیاز، از اهمیت زیادی برخوردار است; زیرا انتخاب نامناسب، باعث تحمیل هزینه های سنگینی به سازمان می شود. انتخاب و استخدام افراد مسیله ای است که نیاز به شناسایی چندین معیار دارد و همچنین هریک از این معیارها دارای اولویتی می باشند که هم برای مدیران منابع انسانی و هم برای داوطلب استخدام و حتی پرسنل سازمان جهت ارتقا در سازمان مربوطه اهمیت دارند؛ لذا پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر استخدام و ارتقا پست سازمانی در ارگان های دریایی انجام شده است. در این پژوهش زیر معیارها در سه بعد شناسایی شدند و با توزیع پرسشنامه به داده هایی دست یافتیم و از طریق آزمون آماری فریدمن به اولویت بندی بعدها و زیرمعیارها پرداخته ایم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 250

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 573 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    176-188
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    201
  • دانلود: 

    565
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش، طراحی مدل توسعه ورزش های دریایی در جذب گردشگران استان ماندران است. روش پژوهش کیفی است و از نظریه داده بنیاد استفاده شد. جامعه آماری پژوهش؛ اساتید مدیریت ورزشی، مدیران ادارات کل ورزش و جوانان، مدیران اجرایی گردشگری و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران بودند؛ روش نمونه گیری به صورت هدفمند و گلوله برفی بود که 15 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمع آوری داده ها نیز از طریق روش مصاحبه ی نیمه ساختاریافته انجام شد. براساس نتایج پژوهش، 96 مفهوم اولیه تعیین شد که با دسته بندی این مفاهیم 65 مقوله فرعی شکل گرفت. در بخش علی 4 مقوله اصلی شناسایی شد که شامل مولفه مشوق های مالی، سازوکار جذب گردشگر، آموزش مدیران و ارایه خدمات مناسب است. در بخش زمینه ای نیز 3 مفهوم اصلی و 12 مقوله شناسایی شد؛ همچنین در بخش مداخله گر نیز 3 مفهوم اصلی و 11 مقوله شناسایی شد و در بخش راهبردها 4 مفهوم اصلی که عبارتند از سرمایه گذاری غیردولتی، جذب گردشگر ورزشی، ایجاد ظرفیت ها و شاخص های اقتصادی و بازاریابی و در نهایت در بخش پیامدها، 3 مقوله اصلی شناسایی شد که عبارتند از: عمومی کردن ورزش دریایی، تعاملات فرهنگی و جذب گردشگر. براساس نتایج پژوهش، می توان با بکارگیری راهبردهای مناسب ارایه شده در بخش راهبردها و اقدامات، بر شرایط مداخله گر غلبه و به نحو مطلوب از شرایط زمینه ای استفاده کرد تا به پیامدهای یاد شده توسط متخصصان دست پیدا کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 201

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 565 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    189-203
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    420
  • دانلود: 

    819
چکیده: 

یکی از مولفه های مهم در عملیات روانی رسانه ای، پروپاگاندا یا تبلیغات است که علیرغم اینکه اوج استفاده از پروپاگاندا مربوط به دوره جنگ جهانی دوم است، اما هنوز هم مکرر در جنگ نرم مورداستفاده قرار می گیرد. در حال حاضر دولت ها، گروه ها و افراد مختلف با به کارگیری روش های نوین پروپاگاندا در عملیات روانی رسانه ای با یکدیگر در نزاع می باشند. ازاین رو، پژوهش حاضر از نوع توصیفی-کاربردی است و با استفاده از روش گراندد تیوری و با استفاده از نرم افزار Maxquda نسبت به شناسایی، طبقه بندی و استخراج مولفه ها و ابعاد پروپاگاندا در عملیات روانی رسانه ای پرداخته است. جامعه آماری شامل 25 نفر از اساتید دانشگاه علوم دریایی نوشهر و متخصص درزمینه جنگ نرم و عملیات روانی و رسانه بوده، که در فرآیندهای کدگذاری، طبقه بندی طبقات فرعی واصلی و شناسایی مولفه ها و ابعاد آن مشارکت داشته است. یافته های این تحقیق نشان داد که استفاده از پروپاگاندا یا تبلیغات در عملیات روانی رسانه ای شامل طیف متنوعی از مولفه ها و ابعاد تاثیرگذار است که از آن می توان به: راهبردها، تاکتیک ها، تکنیک ها، رسانه ها و تاثیرات آن اشاره کرد. ازآنجاکه چنین ابزاری به راحتی قابلیت و قدرت نفوذ به حریم افراد یک جامعه را دارد پژوهشگران این تحقیق را به این نتیجه رساند که تمامی افراد جامعه از تمامی اقشار باید نسبت به شناخت و روش مقابله با این تهدید به طور مستمر آموزش ببینند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 420

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 819 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    22
  • صفحات: 

    204-218
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    290
  • دانلود: 

    632
چکیده: 

جنگ آینده و ترسیم تصویر روشنی از آن همواره دل نگرانی اصلی استراتژیست ها و تحلیلگران مسایل نظامی و استراتژیک بوده است. موفقیت در ترسیم تصویر نزدیک به آنچه رخ خواهد داد و آمادگی برای آن، مزیت فوق العاده ای به هر کشور خواهد بخشید و در طول تاریخ نیز عدم موفقیت در ترسیم صحیح جنگ آینده باعث بروز شکست های سنگینی برای کشورها شده است. از همین رو، هدف اصلی پژوهشگر شناسایی شایستگی های موردنیاز فرماندهان جنگ های دریایی آینده برای تعیین راهبردهای آموزش می باشد. نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جزء پژوهش های اکتشافی است که با رویکرد آینده پژوهی و با استفاده از روش پایش محیطی و گراندد تیوری انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل؛ متون علمی مرتبط با موضوع موردپژوهش، مصاحبه ها و گزارش های منتشر شده در نشریات می باشد و روش نمونه گیری از نوع اقتضایی و در دسترس بوده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که عوامل علی شامل اسناد بالادستی و ویژگی های نبردهای دریایی آینده، شرایط مداخله گر شامل محدودکننده ها و تسهیل کننده ها، شرایط زمینه ای شامل ارکان سازمانی و مدیرتی، پدیده محوری شامل: شایستگی های فردی (با دو مولفه شایستگی های مکتبی انقلابی و شایستگی های شخصیتی) و شایستگی های سازمانی (با مولفه های شایستگی های فنی تخصصی و شایستگی های مدیریتی) است که بایستی راهبردهای توسعه و آموزش نیروی انسانی برمبنای شرایط سازمانی و محیطی فراهم گردد و پیامدهای آن به دو دسته سازمانی و فردی تقسیم بندی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 290

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 632 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button