مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

420
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قصه های قرآنی بر خود پنداره کودکان دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 3560 | صفحه پایان 3571

چکیده

 مقدمه: این مطالعه با هدف بررسی تاثیر قصه های قرآنی بر خودپنداره کودکان دبستانی انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه یک طرح تجربی کلاسیک از نوع پیش آزمون-پس آزمون با دو گروه مداخله و کنترل بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده در شهرستان گنبدکاووس انجام شد. جامعه پژوهش شامل 60 کودک دبستانی 7 تا 12 ساله بود. 8 جلسه قصه گویی (هفته ای دو جلسه 60 دقیقه ای) برای گروه مداخله برگزار شد. آزمودنی ها ابزار خودپنداره پیرز هریس را در دو نوبت تکمیل کردند. داده ها با آزمون تی مستقل و تی زوجی و نرم افزار آماری 16 SPSS تجزیه وتحلیل شد. یافته ها: خودپنداره کلی در گروه کنترل (57/4 ± 20/57) و در گروه آزمون (3/85 ± 62/63) بود که اختلاف آن معنی دار است (0/001=p). بر اساس آزمون تی مستقل بین هیچ کدام از ابعاد خودپنداره کودکان در دو گروه تفاوت معناداری وجود نداشت؛ ولی اختلاف میانگین ابعاد خودپنداره کودکان در دو گروه معنی دار بود. همچنین بین خودپنداره کودکان گروه کنترل در جلسات قبل و بعد از قصه گویی تفاوت معنی دار وجود نداشت (0/31= p)؛ ولی این تفاوت در خودپنداره کودکان گروه آزمون معنی دار بود (0/005>P). نتیجه گیری: خودپنداره کودکان گروه قصه قرآنی افزایش یافت؛ بنابراین می توان گفت مداخله قصه گویی بر میزان خودپنداره کودکان دبستانی تاثیر دارد. قصه های قرآنی باعث مثبت شدن شناخت کودکان از خود و درنتیجه سلامت روان آنان می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی، سارا، و حجتی، حمید. (1398). تاثیر قصه های قرآنی بر خود پنداره کودکان دبستانی. طب مکمل، 9(1 (پیاپی 30) )، 3560-3571. SID. https://sid.ir/paper/960090/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی سارا، حجتی حمید. تاثیر قصه های قرآنی بر خود پنداره کودکان دبستانی. طب مکمل[Internet]. 1398؛9(1 (پیاپی 30) ):3560-3571. Available from: https://sid.ir/paper/960090/fa

    IEEE: کپی

    سارا غلامی، و حمید حجتی، “تاثیر قصه های قرآنی بر خود پنداره کودکان دبستانی،” طب مکمل، vol. 9، no. 1 (پیاپی 30) ، pp. 3560–3571، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960090/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button