مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

156
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین و اعتبار یابی مدل کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین و ساخت ابزار مناسب

صفحات

 صفحه شروع 221 | صفحه پایان 251

چکیده

 زمینه و هدف: این پژوهش به تدوین و اعتبار یابی مدل کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین و ساخت ابزار مناسب پرداخته است. روش پژوهش: روش پژوهش حاضر, توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان سال آخر دانشگاه علوم انتظامی که به تعداد 218 نفر از طریق نمونه گیری تصادفی ساده و 30 نفر از خبرگان که به صورت هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها دو پرسشنامه محقق ساخته 62 و 12 گویه ای است. روایی پرسشنامه با استفاده از نظر خبرگان و به روش صوری تأیید شد و پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ تأیید شد که برای دو پرسشنامه شامل؛ 78. /0 و 86. /0 است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از تی تک نمونه ای, برای شناسایی ابعاد کیفیت تدریس, از تحلیل عاملی برای مدل پیشنهادی همچنین برای استخراج و اعتبارسنجی ابزار از تحلیل عاملی استفاده شده است. یافته ها: یافته ها نشان داد که مدل کیفیت تدریس دارای 4 بعد؛ طراحی تدریس, اجرای تدریس, ارزشیابی و ویژگی های فردی است. مدل پیشنهادی از نظر متخصصان دارای اعتبار بوده است. همچنین جدول کل واریانس تبیین حدود 22/85 درصد واریانس کل سؤالات (گویه­ ها) را تبیین می کنند که در واقع نشان دهنده این است که ابزار دارای ساختار مناسب بوده است. نتیجه گیری: نتایج حاصل از پژوهش نشان دهنده, ابعاد, مؤلفه ها و شاخص ها, ابزار مناسب برای کیفیت تدریس اعضای است و این نتایج دربردارنده دستاوردهای نظری و کاربردی برای دانشگاه علوم انتظامی و سایر مراکز آموزشی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالار، روح اله. (1399). تدوین و اعتبار یابی مدل کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین و ساخت ابزار مناسب. دانش انتظامی، 22(1 )، 221-251. SID. https://sid.ir/paper/960113/fa

    Vancouver: کپی

    سالار روح اله. تدوین و اعتبار یابی مدل کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین و ساخت ابزار مناسب. دانش انتظامی[Internet]. 1399؛22(1 ):221-251. Available from: https://sid.ir/paper/960113/fa

    IEEE: کپی

    روح اله سالار، “تدوین و اعتبار یابی مدل کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین و ساخت ابزار مناسب،” دانش انتظامی، vol. 22، no. 1 ، pp. 221–251، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960113/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button