مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,210
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل دیدگاه های مترجمان حرفه ای: کاربردهای آموزشی برای تربیت مترجم

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 29

چکیده

 بحث اصلی این مقاله تحلیل گفتمان مترجمین ایرانی در چارچوب الگوی آموزش زبان ریچاردز و راجرز (2001) برای کشف مبانی و الزامات طراحی آموزشی در حوزه ترجمه است. این الگو زمینه شکل گیری روش علمی آموزش زبان را به ارمغان می آورد که در حوزه ترجمه نیز قابل اجرا است. این الگو سه مرحله دارد: رویکرد, طراحی, و اجرا. در مرحله رویکرد, در خصوص نظریه ها و عقاید درباره ترجمه و نحوه کسب توانش ترجمه اطلاعاتی به دست می آوریم. در مرحله طراحی ویژگی ها و نوع اهداف اهداف, انتخاب محتوی و نقش معلم و یادگیرنده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و سرانجام در مرحله اجرا نوع فعالیت های کلاسی و روش تدریس مشخص می گردد. این مقاله با رویکردی تحلیلی - توصیفی از طریق روش برون نگری و مصاحبه رویکرد مترجمین حرفه ای را بررسی کرده است. نتیجه نشان می دهد که %97 مترجمین معتقد که بین توانش زبانی و توانش ترجمه ای رابطه معنادار و مثبت وجود دارد و درصد 67.41 مترجمین به وجود رابطه مثبت بین کنش زبانی و کنش ترجمه ای هستند. ماهیت داده های این پژوهش, مبین وجود رابطه علت و معلولی بین متغیرها است که در فرایند برنامه ریزی آموزشی نباید از آن غفلت نمود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدی، علی محمد. (1385). تحلیل دیدگاه های مترجمان حرفه ای: کاربردهای آموزشی برای تربیت مترجم. مطالعات ترجمه، 4(13)، 7-29. SID. https://sid.ir/paper/96044/fa

Vancouver: کپی

محمدی علی محمد. تحلیل دیدگاه های مترجمان حرفه ای: کاربردهای آموزشی برای تربیت مترجم. مطالعات ترجمه[Internet]. 1385؛4(13):7-29. Available from: https://sid.ir/paper/96044/fa

IEEE: کپی

علی محمد محمدی، “تحلیل دیدگاه های مترجمان حرفه ای: کاربردهای آموزشی برای تربیت مترجم،” مطالعات ترجمه، vol. 4، no. 13، pp. 7–29، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96044/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button