مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

424
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابعاد اخلاق در فناوری آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 100

چکیده

 زمینه: شناسایی ابعاد اخلاق در فناوری آموزشی می­ تواند در بهبود فضای اخلاقی در حوزه فناوری آموزشی مؤثر باشد. ازاین رو, پژوهش حاضر در جهت شناسایی ابعاد اخلاق در فناوری آموزشی انجام شده است. روش: پژوهش حاضر آمیخته بود. در بخش کیفی, روش تحلیل محتوا به کار رفت. جامعه آماری شامل اسناد و مدارک بالادستی درزمینه ی اخلاق در فناوری آموزشی و 19 نفر از اعضای هیات علمی به شیوه (سرشماری) و 20 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به شیوه (هدفمند) انتخاب شدند. ابزار مصاحبه نیمه ساختارمند بود و برای تجزیه وتحلیل از مقوله بندی و کدگذاری استفاده شد. در بخش کمی جامعه آماری شامل تمامی اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه هایی که دارای رشته فنّاوری آموزشی می باشد بود که با روش نمونه گیری خوشه ای 19 نفر از اعضای هیات علمی به شیوه و 92 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود. برای تحلیل داده ها, از آزمون T تک گروهی و آزمون فریدمن استفاده شد. یافته­ ها: نتایج نشان می دهد که مؤلفه های اخلاق در فناوری آموزشی را می توان در قالب 5 بعد دسته بندی کرد که هرکدام از آن ها دارای مؤلفه های متعدد است و ازنظر اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رتبه­ های متفاوتی قرار دارند. نتیجه­ گیری: نتایج حاصل از این تحقیق درمجموع مؤلفه های شناسایی شده در پنج بعد شامل, ابعاد فردی, آموزشی, فرایندی, زمینه­ ای و سازمانی و زیر مؤلفه های آن ها است و ازنظر اعضای هیات­ علمی بعد آموزشی در رتبه اول و بعد فرایندی در رتبه پنجم و ازنظر دانشجویان بعد فردی در رتبه اول و بعد فرایندی در رتبه پنجم قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عمادی، سیدرسول، و شیری، گلزار. (1399). شناسایی ابعاد اخلاق در فناوری آموزشی. اخلاق در علوم و فناوری، 15(ویژه نامه 3 )، 92-100. SID. https://sid.ir/paper/960501/fa

    Vancouver: کپی

    عمادی سیدرسول، شیری گلزار. شناسایی ابعاد اخلاق در فناوری آموزشی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(ویژه نامه 3 ):92-100. Available from: https://sid.ir/paper/960501/fa

    IEEE: کپی

    سیدرسول عمادی، و گلزار شیری، “شناسایی ابعاد اخلاق در فناوری آموزشی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. ویژه نامه 3 ، pp. 92–100، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960501/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button