مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

268
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل مدیریت نگرش اخلاقی و شغلی کارکنان در سازمان های دولتی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 113

چکیده

 زمینه: تبیین نگرش اخلاقی و شغلی کارکنان در سازمانهای دولتی جهت ارتقا مدیریت نیروی انسانی اهمیت ویژه ای دارد. هدف از این پژوهش طراحی مدل مدیریت نگرش اخلاقی و شغلی کارکنان در سازمان های دولتی است. روش: روش پژوهش حاضر یک پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) می باشد. در بخش کیفی راهبرد مورد استفاده نظریه داده بنیاد بود. جامعه­ آماری را اساتید دانشگاه در حوزه مدیریت منابع­ انسانی و مدیران ارشد سازمان­ های دولتی تشکیل دادند که نمونه­ گیری به صورت گلوله برفی انجام شد و در نهایت 12 نفر خبره به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع­ آوری اطلاعات مصاحبه بود. و روش تحلیل داده­ ها کدگذاری باز محوری و انتخابی بود. در بخش کمی جامعه­ آماری پژوهش مدیران ارشد, میانی و کارکنان بالای لیسانس سازمان های دولتی در شهر تهران بوده است که با استفاده از نمونه­ گیری خوشه­ ای 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در نهایت داده­ ها با استفاده از تحلیل عاملی و تحلیل مسیر بررسی شدند. در این تحقیق از نرم افزار لیزرل و Spss استفاده شد. . یافته ها: نتایج نشان داد که شرایط­ علی شامل تعهدسازمانی, بسترحاکم شامل جوسازمانی, پدیده اصلی شامل رضایت و وابستگی­ شغلی, راهبردها شامل مدیریت صحیح و حمایت از کارکنان, شرایط مداخله­ گر شامل حقوق و پاداش می باشد که به پیامد یعنی مدیریت نگرش اخلاقی و شغلی موفق ختم می­ شود. همچنین در بررسی نتایج رتبه عوامل به ترتیب برابر بود با مولفه تعهدسازمانی, مدیریت صحیح و حمایت از کارکنان, حقوق و پاداش, رضایت و وابستگی شغلی و جوسازمانی. نتیجه گیری: آگاهی و مدیریت نگرش­ های اخلاقی شغلی کارکنان یکی از مهم ترین فاکتورها جهت مدیریت نیروی انسانی در سازمان است و تعهدسازمانی, جوسازمانی, رضایت و وابستگی شغلی, مدیریت صحیح و حمایت از کارکنان, حقوق و پاداش در مدیریت موفق نگرش اخلاقی و شغلی موثر هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، مسعود، فرخ سرشت، بهزاد، و آقااحمدی، قربانعلی. (1399). طراحی مدل مدیریت نگرش اخلاقی و شغلی کارکنان در سازمان های دولتی. اخلاق در علوم و فناوری، 15(ویژه نامه 3 )، 101-113. SID. https://sid.ir/paper/960502/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی مسعود، فرخ سرشت بهزاد، آقااحمدی قربانعلی. طراحی مدل مدیریت نگرش اخلاقی و شغلی کارکنان در سازمان های دولتی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(ویژه نامه 3 ):101-113. Available from: https://sid.ir/paper/960502/fa

    IEEE: کپی

    مسعود یعقوبی، بهزاد فرخ سرشت، و قربانعلی آقااحمدی، “طراحی مدل مدیریت نگرش اخلاقی و شغلی کارکنان در سازمان های دولتی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. ویژه نامه 3 ، pp. 101–113، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960502/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button