مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

396
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

522
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

«مدرسه ی نامریی ایرانی» یک حوزه مطالعاتی نوین در مدیریت آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 200 | صفحه پایان 218

چکیده

 هدف مقاله حاضر آشکارسازی پدیده «مدرسه نامریی ایرانی», به عنوان یک حوزه مطالعاتی جدید در دانش مدیریت آموزشی بود. رویکرد پژوهشی ترجیحی, پدیدارشناسی از نوع هرمنوتیک بود. با لحاظ اشباع نظری, از بین خبرگان اداره مدارس, استادان علوم تربیتی و مدیریت آموزشی, 10 تن به صورت هدفمند و با روش نمونه گیری زنجیره ای, انتخاب و دعوت به همکاری در این پروژه پژوهشی شدند. جمع آوری داده ها با استفاده از یک گروه کانونی انجام شد. برای استخراج داده ها از استراتژی های تحلیلی متن محور و یادداشت محور توام با روش قیاس تحلیلی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها, از طریق کدگذاری های باز, محوری و گزینشی انجام شد. روایی درونی و بیرونی پژوهش از طریق استحکام مضامین استخراجی, باورپذیری تفسیرها, چندسویه سازی, اتکاپذیری و تاییدپذیری یافته ها و اقناع, بیشینه سازی شد. نتایج نشان داد از سازه های بی شکلی روابط مدرسه ای, پیش بینی ناپذیری زندگی مدرسه ای, تولید دانش ضمنی در مدرسه, جریان فرامتنی مدرسه, سازگاری امر مدرسه ای با واقعیت پدیدارشناختی, توان سازگاری و انطباق پویای مدرسه, گرایش به هم ترازی قدرت در روابط مدرسه ای, زیست در مرزهای خاکستری مدرسه, گفت وگوهای مدرسه ای فردبنیان, فرایندهای مدرسه ای خودبنیاد, می توان در تبیین پدیده «مدرسه نامریی» استفاده کرد. همچنین از این سازه ها که برای تبیین پدیده مدرسه نامریی توسعه یافته اند, می توان به عنوان یک حوزه مطالعاتی جدید در دانش مدیریت آموزشی, در قلمرو نظر و عمل بهره برداری شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرباسچی، محمدرضا، خلخالی، علی، و شکیبایی، زهره. (1399). «مدرسه ی نامریی ایرانی» یک حوزه مطالعاتی نوین در مدیریت آموزشی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(4 )، 200-218. SID. https://sid.ir/paper/960609/fa

    Vancouver: کپی

    کرباسچی محمدرضا، خلخالی علی، شکیبایی زهره. «مدرسه ی نامریی ایرانی» یک حوزه مطالعاتی نوین در مدیریت آموزشی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(4 ):200-218. Available from: https://sid.ir/paper/960609/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا کرباسچی، علی خلخالی، و زهره شکیبایی، “«مدرسه ی نامریی ایرانی» یک حوزه مطالعاتی نوین در مدیریت آموزشی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 4 ، pp. 200–218، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960609/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا