مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

496
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

675
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجربه ی زیسته ی معلمان دوره ی ابتدایی درباره ی مؤلفه های بازخورد در ارزشیابی توصیفی (کیفی)

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 93

کلیدواژه

ارزشیابی توصیفی (کیفی)Q1

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بازنمایی تجارب زیسته ی معلمان دوره ی ابتدایی درباره ی مؤلفه های بازخورد در ارزشیابی توصیفی (کیفی) است. این مطالعه با اتخاذ رویکرد کیفی از نوع پدیدارشناسانه انجام شد و برای این منظور با شیوه ی نمونه گیریِ مطلوب, 15 نفر از معلمان دوره ی ابتدایی برای مشارکت در مصاحبه ی نیمه ساختاریافته انتخاب شدند. داده ها با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی تحلیل شد. ابتدا شصت مفهوم استخراج شدکه بعد از نامگذاری( کد گذاری) و دسته بندی و ادغام موارد مشابه به هجده واحد معنایی( کد) تقلیل و نهایتاً در پنج مقوله ی اصلی: بهبود یادگیری در حین تدریس و یادگیری, خودراهبری در یادگیری, هم راهبری دانش آموز در یادگیری, درگیرسازی والدین, آشکارسازی از یادگیری در پایان یادگیری, دسته بندی شد. همچنین یافته های پژوهش از طریق استادان راهنما و چند نفر از شرکت کنندگان و تأیید نتایج تحلیل مصاحبه از طرف آن ها از صحت یافته ها اطمینان حاصل شد. بر این اساس پیشنهاد می شود در آموزش معلمان برای توسعه و استقرار عمیق تر این الگوی ارزشیابی, بر راهکار تلفیق ارزشیابی و تدریس از راه توسعه ی بازخوردهای فرایندی بیشتر تأکید شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انتهایی آرانی، علی، واصفیان، فرزانه، حسنی، محمد، و قلتاش، عباس. (1400). تجربه ی زیسته ی معلمان دوره ی ابتدایی درباره ی مؤلفه های بازخورد در ارزشیابی توصیفی (کیفی). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 18(42 (پیاپی 69) )، 78-93. SID. https://sid.ir/paper/960615/fa

    Vancouver: کپی

    انتهایی آرانی علی، واصفیان فرزانه، حسنی محمد، قلتاش عباس. تجربه ی زیسته ی معلمان دوره ی ابتدایی درباره ی مؤلفه های بازخورد در ارزشیابی توصیفی (کیفی). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1400؛18(42 (پیاپی 69) ):78-93. Available from: https://sid.ir/paper/960615/fa

    IEEE: کپی

    علی انتهایی آرانی، فرزانه واصفیان، محمد حسنی، و عباس قلتاش، “تجربه ی زیسته ی معلمان دوره ی ابتدایی درباره ی مؤلفه های بازخورد در ارزشیابی توصیفی (کیفی)،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 18، no. 42 (پیاپی 69) ، pp. 78–93، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960615/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا