Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

261
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

528
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های اخلاق کسب و کار و وضعیت اعتباری مشتریان حقوقی بانک ها

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 145

چکیده

 زمینه: ریسک اعتباری یکی از مهمترین موضوعات سیستم بانکی است که می تواند باعث بروز بحران های مالی و اقتصادی در سطح خرد و کلان شود. بر همین اساس تعدادی از مطالعات انجام شده نشان داده اند که متغیرهای اخلاقی می توانند ریسک اعتباری بانک ها را به حداقل برسانند. با این وجود مطالعات تجربی زیادی در این خصوص در دسترس قرار ندارد. بر همین اساس هدف این تحقیق, بررسی مولفه های اخلاق کسب و کار بر اساس وضعیت اعتباری مشتریان حقوقی بانک ها می باشد. روش: پژوهش حاضر در زمره پژوهش های پس رویدادی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان حقوقی بانک پاسارگاد شمال غرب بوده که قبل از سال 1398 تسهیلات اعتباری از بانک دریافت نموده اند. حجم نمونه آماری 157 مشتری حقوقی تعیین شده که به دو گروه مشتریان جاری و سررسید گذشته تقسیم شده اند. نمونه گیری به صورت هدفمند انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده که روایی و پایایی آن با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی و ضریب الفای کرونباخ تایید شده است. به منظور تحلیل داده ها نیز از روش های آنالیز واریانس چند متغیره و ازمون میانگین دو جامعه مستقل استفاده شده است. یافته ها: یافته ها: ی پژوهش نشان می دهد که بین مولفه های اخلاقی کسب و کار در بین مشتریان جاری و سررسید گذشته تفاوت معنی داری وجود داشته است و میانگین امتیازات مشتریان جاری بیشتر از مشتریان سررسید گذشته بوده است. نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که مولفه های اخلاقی توان تعیین وضعیت اعتباری مشتریان حقوقی را داشته و لازم است در مدل های ارزیابی ریسک اعتباری از مولفه های اخلاقی استفاده شود. توجه به این مولفه ها در اعطای اعتبار می تواند باعث کاهش ریسک اعتباری شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعتباری، محمدرضا، فقهی فرهمند، ناصر، و ایران زاده، سلیمان. (1400). مولفه های اخلاق کسب و کار و وضعیت اعتباری مشتریان حقوقی بانک ها. اخلاق در علوم و فناوری، 16(2 )، 137-145. SID. https://sid.ir/paper/960953/fa

    Vancouver: کپی

    اعتباری محمدرضا، فقهی فرهمند ناصر، ایران زاده سلیمان. مولفه های اخلاق کسب و کار و وضعیت اعتباری مشتریان حقوقی بانک ها. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(2 ):137-145. Available from: https://sid.ir/paper/960953/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا اعتباری، ناصر فقهی فرهمند، و سلیمان ایران زاده، “مولفه های اخلاق کسب و کار و وضعیت اعتباری مشتریان حقوقی بانک ها،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 2 ، pp. 137–145، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960953/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا