مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

755
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دو روش ارزشیابی ترجمه دانشجویان از منظر روایی مرتبط با معیار

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 18

چکیده

 مقاله حاضر بر آن است دو روش ارزشیابی ترجمه در محیط های آموزشی را که یکی توسط فرحزاد در سال 1992 و دیگری توسط هورتادو در سال 1995 ارائه گردیده اند, از جنبه روایی مرتبط با معیار بررسی نماید. بدین منظور, ترجمه تعدادی از دانشجویان مترجمی با استفاده از این دو روش توسط سه ارزیاب نمره گزاری شده و میانگین این نمرات با نمرات این دانشجویان در 18 ماده درسی که به چهار گروه طبقه بندی شدند, مقایسه گردید. ضرایب همبستگی بین این دو دسته از نمرات که به وسیله فرمول پیرسون محاسبه شد, نشان می دهند که این دو روش از روایی کافی برخوردارند و نیز علی رغم تفاوت بین این دو روش, میزان روایی آن دو کمابیش به یک اندازه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، بابک. (1391). دو روش ارزشیابی ترجمه دانشجویان از منظر روایی مرتبط با معیار. مطالعات ترجمه، 10(40)، 7-18. SID. https://sid.ir/paper/96175/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی بابک. دو روش ارزشیابی ترجمه دانشجویان از منظر روایی مرتبط با معیار. مطالعات ترجمه[Internet]. 1391؛10(40):7-18. Available from: https://sid.ir/paper/96175/fa

    IEEE: کپی

    بابک محمدی، “دو روش ارزشیابی ترجمه دانشجویان از منظر روایی مرتبط با معیار،” مطالعات ترجمه، vol. 10، no. 40، pp. 7–18، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96175/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button