مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و استخراج عوامل موثر بر رفتار خرید سبز مصرف کنندگان با استفاده از روش فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 73

چکیده

 در سالهای 1960 و اوایل سال 1970 مسایل مربوط به محیط زیست بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و مصرف کنندگان در خریدهای خود مسایل زیست محیطی را مدنظر قرارداده واین نگرانی ها منجر به رشد محصولات اکولوژیک در سطح جهان گردید. هدف این پژوهش شناسایی و استخراج عوامل موثر بر رفتار خرید سبز مصرف کنندگان می باشد. به همین منظور این مقاله به دنبال بررسی نظام مند مطالعات صورتپذیرفته در زمینه رفتار خرید سبز می باشد تا با ارایه یک مدل خاص از ترکیب نتایج آنها, اهمیت این موضوع را بیش از پیش نمایان سازد. روش کار در این مطالعه, کیفی و از نوع متامطالعه به نام فراترکیب است. جمعیت مورد مطالعه شامل تمامی مقالات و پژوهش های مرتبط با موضوع پژوهش می باشد. با بررسی 61 مقاله از 407 مقاله ی اولیه در نهایت 2 بعد (درونی و بیرونی), 6 مولفه اصلی (عوامل روانی, فردی, ارزشی-اعتقادی, آمیخته بازاریابی, اجتماعی-فرهنگی و مرتبط با محصول) و 59 زیر مولفه به عنوان عوامل موثر بر رفتار خرید سبز مصرف کنندگان که در پژوهش های محتلف داخلی و خارجی در بین سالهای 2000 الی2017 به آنها اشاره شده است شناسایی, استخراج و دسته بندی شد. براساس این عوامل, مدل یکپارچه نهایی ارایه و با استفاده از شاخص کاپا اعتبارسنجی شده است. این مقاله می تواند بعنوان مبنایی برای برنامه ریزی از سوی مدیران دولتی و همچنین شرکتهای تولید کننده محصولات سبز قرار بگیرد و پژوهشگران می توانند در تحقیقات آتی خود از آن استفاده نموده و به راستی آزمایی آن بپردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جاویدی کرمانی نژاد، مهری، فروزنده دهکردی، لطف اله، حسینی، میرزاحسن، و پرهیزگار، محمدمهدی. (1399). شناسایی و استخراج عوامل موثر بر رفتار خرید سبز مصرف کنندگان با استفاده از روش فراترکیب. مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(2 )، 48-73. SID. https://sid.ir/paper/962748/fa

    Vancouver: کپی

    جاویدی کرمانی نژاد مهری، فروزنده دهکردی لطف اله، حسینی میرزاحسن، پرهیزگار محمدمهدی. شناسایی و استخراج عوامل موثر بر رفتار خرید سبز مصرف کنندگان با استفاده از روش فراترکیب. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(2 ):48-73. Available from: https://sid.ir/paper/962748/fa

    IEEE: کپی

    مهری جاویدی کرمانی نژاد، لطف اله فروزنده دهکردی، میرزاحسن حسینی، و محمدمهدی پرهیزگار، “شناسایی و استخراج عوامل موثر بر رفتار خرید سبز مصرف کنندگان با استفاده از روش فراترکیب،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 2 ، pp. 48–73، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/962748/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button