مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

550
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردی نوین به پیوندهای احساسی برند: از نوستالژی تا عشق به برند

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 104

چکیده

 در شرایط کنونی, مسایل و تنگناهای مختلف بیش از هر زمان دیگر, فشارهای روانی متعددی را بر افراد تحمیل می کند و به دنبال آن, احساس ناامنی و نارضایتی بیشتری نیز در مشتری بوجود می آید. استفاده ازبرندهای نوستالژیک می تواند به احیای احساسات مثبت گذشته منجر شده و از طریق کاهش فشارهای روانی بوسیله استفاده از این محصولات, زمینه را برای خلق روابط عمیق با محصول ایجاد می کند. از طرفی باید در نظرداشت که در هزاره سوم خلق پیوندهای احساسی بین برند و مشتری به اهرمی قدرتمند برای ایجاد ارتباطات بلند مدت با مشتری و ایجاد جریان مستمر درآمد, تبدیل شده است. هدف این پژوهش بررسی رابطه مفاهیم نوستالژی, اعتماد, ترجیح مشتری و عشق به برند می باشد. برای این منظور بر اساس مرور گسترده ادبیات, مدل پژوهش شکل گرفت و و در ادامه این مدل مورد آزمون قرار گرفت. جامعه پژوهش شامل مصرف کنندگانی بود که سابقه شناخت طولانی محصول را داشتند. روش نمونه گیری, نمونه گیری در دسترس و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بود. نتایج بدست آمده حاکی از آن بودکه نوستالژی فراخوانده شده, ترجیح مشتری و اعتماد به برند با شدت های مختلف بر یکدیگر و بر عشق برند تاثیر داشتند. این پژوهش با بررسی تاثیر نوستالژی بر عشق به برند, پیوندهای احساسی با برند را از جنبه متفاوت مورد بررسی قرارداد و چشم انداز جدیدی را در روابط احساسی بین مصرف کننده و برند گشوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی بابایی، حسین، و قبادی لموکی، تحفه. (1399). رویکردی نوین به پیوندهای احساسی برند: از نوستالژی تا عشق به برند. مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(2 )، 89-104. SID. https://sid.ir/paper/963283/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی بابایی حسین، قبادی لموکی تحفه. رویکردی نوین به پیوندهای احساسی برند: از نوستالژی تا عشق به برند. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(2 ):89-104. Available from: https://sid.ir/paper/963283/fa

    IEEE: کپی

    حسین حاجی بابایی، و تحفه قبادی لموکی، “رویکردی نوین به پیوندهای احساسی برند: از نوستالژی تا عشق به برند،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 2 ، pp. 89–104، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963283/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button