مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

474
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چارچوب ادراک قیمتی در مصرف کنندگان مختلف اقوام ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 133

چکیده

 مشتریان بر مبنای ادراک خود از قیمت, ویژگی های محصول و سایر عناصر آمیخته بازاریابی تصمیم می گیرند. بنابراین آنچه برای تصمیم گیران بازاریابی در سازمان ها اهمیت دارد, ادراک مشتریان از عناصر آمیخته بازاریابی از جمله قیمت های پیشنهادی است و نه واقعیت آن ها. پژوهش حاضر در صدد تبیین فرایند ادراک قیمت و بررسی متغیرهای اثرگذار بر ادراک قیمت در میان اقوام ایرانی و مقایسه ی آن با پیشینه تحقیق می-باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف در گروه تحقیقات توسعه ای قرار می گیرد. از نظر ماهیت داده ها و سبک تحلیل در گروه تحقیقات کیفی و با مصاحبه های عمیق با مشارکت کنندگان داده ها جمع آوری می شود. از منظر روش انجام پژوهش, تحلیلی-توصیفی است و داده های پژوهش با روش تحلیل محتوی, تحلیل می شوند. محیط پژوهش 3 قوم کرد, فارس و ترک می باشد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که ادراک قیمتی مصرف کنندگان این اقوام متفاوت است و عامل این تفاوت تاثیر فرهنگ بر ادراک قیمتی آنها می باشد. از این پژوهش 80 کد, 14 مفهوم و 6 مقوله استخراج شده است. از 80 کد استخراج شده از مصاحبه ها قوم کرد در ایجاد 53 کد, قوم فارس در ایجاد 64 کد و قوم ترک در ایجاد 67 کد مشارکت داشته اند...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، محسن، و عیسوی، هیرو. (1399). ارائه چارچوب ادراک قیمتی در مصرف کنندگان مختلف اقوام ایرانی. مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(2 )، 105-133. SID. https://sid.ir/paper/963284/fa

    Vancouver: کپی

    نظری محسن، عیسوی هیرو. ارائه چارچوب ادراک قیمتی در مصرف کنندگان مختلف اقوام ایرانی. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(2 ):105-133. Available from: https://sid.ir/paper/963284/fa

    IEEE: کپی

    محسن نظری، و هیرو عیسوی، “ارائه چارچوب ادراک قیمتی در مصرف کنندگان مختلف اقوام ایرانی،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 2 ، pp. 105–133، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963284/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button