مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین استراتژی بهینه بازاریابی با استفاده از روش های فرآیند تحلیل شبکه ای و تاپسیس در صنعت هتلداری

صفحات

 صفحه شروع 134 | صفحه پایان 155

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور انتخاب استراتژی بهینه بازاریابی با استفاده از رویکرد تصمیم گیری چند معیاره (روش فرآیند تحلیل شبکه ای و تاپسیس) در هتل های سه ستاره و بالاتر شهر های کرمانشاه و سنندج در نیمه اول سال 1397 انجام شده است. جامعه آماری پژوهش, مدیران ارشد سطوح مختلف هستند که با توجه به محدود بودن تعداد این هتل ها همه ی آن ها مورد بررسی قرار گرفتند. بنابراین روش نمونه گیری از نوع تمام شماری است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه (در قالب ماتریس مقایسات زوجی) و برای تحلیل داده ها از نرم افزار های تخصصی سوپر دسیژن و نرم افزار تخصصی تاپسیس (ام-سی-دی-ام اینجین) و اکسل استفاده شد. معیار های مورد بررسی در این پژوهش عبارتند از: قابلیت های مدیریتی, قابلیت های ارتباط با مشتری, قابلیت های نوآوری در بازار, دارایی های منابع انسانی و دارایی های اعتباری و حسن شهرت. همچنین استراتژی های اسلاتر و اولسون گزینه های انتخابی برای تعیین استراتژی بهینه در نظر گرفته شدند. نتایج نشان داد که در رویکرد تاپسیس استراتژی بازاریابی تهاجمی و در رویکرد فرآیند تحلیل شبکه ای استراتژی بازاریابی ارزشی بهینه ترین استراتژی بازاریابی بوده است. این نتایج رهنمود های لازم را جهت کسب مزیت رقابتی پایدار با توجه به منابع محدود و خاص بازاریابی برای مدیران هتل ها, با اتخاذ استراتژی های بازاریابی مناسب فراهم آورده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وفائی، فرهاد، و نصیری، سمیه. (1399). تعیین استراتژی بهینه بازاریابی با استفاده از روش های فرآیند تحلیل شبکه ای و تاپسیس در صنعت هتلداری. مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(2 )، 134-155. SID. https://sid.ir/paper/963285/fa

    Vancouver: کپی

    وفائی فرهاد، نصیری سمیه. تعیین استراتژی بهینه بازاریابی با استفاده از روش های فرآیند تحلیل شبکه ای و تاپسیس در صنعت هتلداری. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(2 ):134-155. Available from: https://sid.ir/paper/963285/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد وفائی، و سمیه نصیری، “تعیین استراتژی بهینه بازاریابی با استفاده از روش های فرآیند تحلیل شبکه ای و تاپسیس در صنعت هتلداری،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 2 ، pp. 134–155، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963285/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button