مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

252
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

446
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش مشاهده فیلم آموزشی و آموزش زنده توسط استاد در مباحث فیشور سیلنت و PRR، تراش SSC، پالپوتومی و پالپکتومی بر یادگیری و میزان رضایت دانشجویان ترم 9 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در واحد کودکان عملی 1

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه و هدف: آموزش در حیطه رشته های علوم پزشکی روندی با اهمیت است که بخش مهمی از آن را مهارت های عملی تشکیل می دهد. هدف از انجام این مطالعه مقایسه تاثیر دو روش نمایش فیلم و آموزش زنده توسط استاد در تدریس مباحث فیشور سیلنت و PRR, تراش SSC, پالپوتومی و پالپکتومی بر یادگیری و میزان رضایت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. این مطالعه در پاسخ به این سوال که آیا روش آموزشی نمایش فیلم با در نظر گرفتن نیاز های آموزشی دانشجویان می تواند به اندازه آموزش زنده موثر واقع شود, انجام شد. روش بررسی: در این مطالعه تجربی دانشجویان ترم 9 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران که 62 نفر بودند به دو گروه تقسیم و بصورت داوطلبانه وارد مطالعه شدند. جهت ارزیابی سطح دانش دانشجویان, از تمام دانشجویان آزمونpre test و post test در ابتدا و انتهای دوره گرفته شد. در گروه اول مهارت مورد نظر, توسط استاد بر روی مدل دندانی یا دندان های شیری کشیده شده آموزش داده شد و در گروه دوم برای آموزش همان مباحث فیلم آموزشی مناسب که شامل همان موارد آموزشی بود, نمایش داده شد. در پایان دوره, هر کدام از دانشجویان با انجام مهارت های مذکور روی مدل دندانی و در شرایط یکسان مورد ارزیابی قرار گرفته و توسط چک لیستی نمره دهی شدند. با پر کردن پرسشنامه طراحی شده نیز میزان رضایت دانشجویان سنجیده شد. یافته ها: در نتایج آزمون های پیش و پس از دوره افراد دو گروه, بجز در دو سوال, تفاوت معنا داری یافت نشد. (P Value>0. 05) بنابراین سطح دانش دو گروه پیش و پس از دوره بسیار به هم نزدیک بود. میانگین نمرات دانشجویان دو گروه در بخش های مختلف و نیز در قالب نمره کل بسبار به هم نزدیک بوده و تفاوت قابل توجهی نداشت. نتایج پرسشنامه رضایت نیز بیشتر از 85% رضایمتندی از روش نمایش فیلم را نشان می داد. نتیجه گیری: یافتیم که روش نمایش فیلم به اندازه آموزش مستقیم در کسب مهارت دانشجویان کارآمد و مفید است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مختاری، سعیده، مختاری، سپیده، و حسینی پور، زهرا. (1399). مقایسه تاثیر دو روش مشاهده فیلم آموزشی و آموزش زنده توسط استاد در مباحث فیشور سیلنت و PRR, تراش SSC, پالپوتومی و پالپکتومی بر یادگیری و میزان رضایت دانشجویان ترم 9 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در واحد کودکان عملی 1. دندانپزشکی کودکان ایران، 15(2 )، 30-42. SID. https://sid.ir/paper/963514/fa

    Vancouver: کپی

    مختاری سعیده، مختاری سپیده، حسینی پور زهرا. مقایسه تاثیر دو روش مشاهده فیلم آموزشی و آموزش زنده توسط استاد در مباحث فیشور سیلنت و PRR, تراش SSC, پالپوتومی و پالپکتومی بر یادگیری و میزان رضایت دانشجویان ترم 9 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در واحد کودکان عملی 1. دندانپزشکی کودکان ایران[Internet]. 1399؛15(2 ):30-42. Available from: https://sid.ir/paper/963514/fa

    IEEE: کپی

    سعیده مختاری، سپیده مختاری، و زهرا حسینی پور، “مقایسه تاثیر دو روش مشاهده فیلم آموزشی و آموزش زنده توسط استاد در مباحث فیشور سیلنت و PRR, تراش SSC, پالپوتومی و پالپکتومی بر یادگیری و میزان رضایت دانشجویان ترم 9 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در واحد کودکان عملی 1،” دندانپزشکی کودکان ایران، vol. 15، no. 2 ، pp. 30–42، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button