مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

983
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی صلاحیت های حرفه ای معلمان ابتدایی در مناطق دوزبانه

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 59

چکیده

 پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش, کیفی است که با هدف شناسایی صلاحیت های حرفه ای معلمان ابتدایی در مناطق دوزبانه انجام شد. بدین منظور با استفاده از روش اسنادی و با لحاظ کردن ملاک های کیفیت اسناد, 70 سند منتشر شده ی مرتبط با صلاحیت حرفه ای معلمان و دوزبانگی شامل 63 سند خارجی به زبان انگلیسی در دامنه ی زمانی( 2020-2000) و 7 سند داخلی به زبان فارسی در دامنه ی زمانی( 1399-1389), از بین منابع مکتوب به شیوه ی هدفمند انتخاب شد. برای تحلیل داده ها از شیوه ی تحلیل مضمون و برای تأیید دقت و صحت داده ها, در مورد اعتبار مطالعه از شیوه ی بررسی به وسیله ی اعضای پژوهش و سه سوسازی (داده ها, منابع و روش ها) استفاده شد. تحلیل داده ها به شناسایی (75 مضمون پایه, 7 مضمون سازمان دهنده ی سطح اول (صلاحیت اخلاقی, صلاحیت عاطفی, صلاحیت شناختی, صلاحیت شخصیتی, صلاحیت آموزشی, صلاحیت ارتباطی, صلاحیت فرهنگی) و 14 مضمون سازمان دهنده ی سطح دوم و 1 مضمون فراگیر (صلاحیت حرفه ای) منتج شد. نتایج نشان داد که برخورداری معلمان از صلاحیت حرفه ای از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر ارتقاء کیفیت نظام آموزشی و به ویژه بهبود سطح و عمق یادگیری دانش آموزان دوزبانه است

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button