مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

477
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین الگوی توسعه ی توانایی های مدیریتی مدیران مدارس در افق 1404 مبتنی بر رویکرد آینده نگاری

صفحات

 صفحه شروع 377 | صفحه پایان 398

چکیده

 روش این پژوهش از لحاظ هدف, کاربردی از نظر شیوه اجرا آمیخته است. ابزار جمع آوری داده های پژوهش در بخش کیفی: مصاحبه و در بخش کمی: پرسشنامه اقتباس شده از مقوله های مصاحبه بوده است. جامعه آماری پژوهش در بخش کمی وکیفی شامل مدیران مدارس مقطع متوسطه اول بود که تعداد آنها 425 نفر که در بخش کمی با مراجعه به فرمول کوکران از بین مدیران مدارس تعداد 202 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بود. همچنین در بخش کیفی, تعداد 22 نفر از مدیران بودند که بر اساس روش نمونه گیری اشباع نظری انتخاب شدند. تحلیل داده های پژوهش در بخش کمی بر اساس نرم افزار آماری SPSS صورت گرفت که از این نرم افزار در بخش تحلیل سوال دوم پژوهش استفاده گردید. بر این اساس از روش آماری آزمون فردیدمن استفاده گردید. تحلیل داده های پژوهش در بخش کیفی بر اساس نرم افزار 3dmax صورت گرفت که بر این اساس برای تجزیه و تحلیلی داده ها مستخرج شده از مصاحبه ها از روش تجزیه و تحلیل داده های کیفی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد, مولفه های توسعه توانایی های مدیریتی شامل: مولفه های شایستگی اولیه, مولفه های شایستگی کلان, مولفه های وضعیت موجود در توسعه توانایی مدیریتی و مولفه های تجهیز مدیران به شایستگی های جدید بود. در نهایت الگویی برای توسعه توانایی های مدیریتی مدیران مدارس بر اساس رویکرد آینده نگاری ترسیم شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کتیرایی، ملوس، و موسوی، فرانک. (1400). تدوین الگوی توسعه ی توانایی های مدیریتی مدیران مدارس در افق 1404 مبتنی بر رویکرد آینده نگاری. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 9(1 )، 377-398. SID. https://sid.ir/paper/964237/fa

    Vancouver: کپی

    کتیرایی ملوس، موسوی فرانک. تدوین الگوی توسعه ی توانایی های مدیریتی مدیران مدارس در افق 1404 مبتنی بر رویکرد آینده نگاری. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1400؛9(1 ):377-398. Available from: https://sid.ir/paper/964237/fa

    IEEE: کپی

    ملوس کتیرایی، و فرانک موسوی، “تدوین الگوی توسعه ی توانایی های مدیریتی مدیران مدارس در افق 1404 مبتنی بر رویکرد آینده نگاری،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 9، no. 1 ، pp. 377–398، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964237/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button