مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

172
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

428
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوسازی روابط ساختاری جهان بینی رهبری و توان پاسخ گویی به محیط با نقش واسطه گری انسجام سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 472 | صفحه پایان 497

چکیده

 این پژوهش به منظور مدلسازی روابط ساختاری جهان بینی رهبری و توان پاسخگویی به محیط با نقش واسطه گری انسجام سازمانی انجام گرفته است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی شیراز بود که با روش نمونه گیری تصادفی-طبقه ای (بر حسب دوره تحصیلی) و براساس فرمول کوکران تعداد 369 نفر انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش شامل فرم خلاصه شده مقیاس جهان بینی رهبری, فرم خلاصه شده مقیاس انسجام سازمانی و مقیاس توان پاسخگویی به محیط بود که پس از محاسبه روایی و پایایی بین نمونه توزیع و جمع آوری گردید. به منظور تحلیل داده های پژوهش از نرم افزار AMOS و آزمون مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که توان پاسخگویی مدارس به محیط به وسیله انواع جهان بینی رهبری کارآفرینی (18/0 =β ) شبکه ای (25/0 =β ), تنظیمی (19/0 =β ) به صورت مستقیم پیش بینی شده است. همچنین انواع جهان بینی رهبری کارآفرینی (27/0 =β ), اجتماعی (33/0 =β ), شبکه ای (30/0 =β ) و تنظیمی (30/0 =β ) از طریق انسجام سازمانی به صورت غیر مستقیم, توان پاسخگویی مدارس به محیط را پیش بینی نموده اند. بنابراین مدیران و رهبران مدارس می توانند جهت بهبود توان پاسخگویی به محیط بر جهان بینی رهبری تمرکز نمایند و برای تسهیل این فرایند از انسجام سازمانی بهره گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترک زاده، جعفر، و نجفی، زهرا. (1400). الگوسازی روابط ساختاری جهان بینی رهبری و توان پاسخ گویی به محیط با نقش واسطه گری انسجام سازمانی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 9(1 )، 472-497. SID. https://sid.ir/paper/964239/fa

    Vancouver: کپی

    ترک زاده جعفر، نجفی زهرا. الگوسازی روابط ساختاری جهان بینی رهبری و توان پاسخ گویی به محیط با نقش واسطه گری انسجام سازمانی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1400؛9(1 ):472-497. Available from: https://sid.ir/paper/964239/fa

    IEEE: کپی

    جعفر ترک زاده، و زهرا نجفی، “الگوسازی روابط ساختاری جهان بینی رهبری و توان پاسخ گویی به محیط با نقش واسطه گری انسجام سازمانی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 9، no. 1 ، pp. 472–497، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964239/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا