مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

190
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی بخشش برند دررابطه تجاوز به برند و رفتار مقابله ای (فروشگاه های لوازم خانگی شهر بوشهر)

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 201

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی نقش میانجی بخشش برند در مسیر تجاوز به برند بر رفتار مقابله ای است. این تحقیق از نظر هدف, کاربردی و از جهت شیوه ی گردآوری داده ها, توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری شامل مشتریان فروشگاه های لوازم خانگی شهر بوشهر هستند که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه گیری در این تحقیق نمونه گیری در دسترس است. ابزار گردآوری اطلاعات نیز پرسشنامه می باشد که روایی و پایایی آن توسط محقق بررسی و تایید شده است. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از نرم افزار اسمارت پی ال3 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد, هرچه تجربه گذشته مشتریان از برند منفی تر باشد, احتمال بخشیدن برند کاهش می یابد؛ هرچه تصور (نسبت به برند) ناسازگارتر باشد احتمال بخشیدن آن تاثیر کاهشی و معناداری دارد؛ هرچه شرکت عملکرد اشتباه بیشتری داشته باشد, احتمال بخشیدن برند کاهش می یابد. همچنین بخشش بیشتر بر بروز تغییر برند تاثیر کاهشی و معناداری دارد؛ بخشش بیشتر برند بر شکایت خصوصی تاثیر کاهشی و معناداری دارد؛ بخشش بیشتر برند بر شکایت عمومی تاثیر کاهشی و معناداری دارد؛ بخشش بیشتر برند بر کاهش انتقام از برند تاثیر کاهشی و معناداری دارد و بخشش بیشتر برند بر احتمال خرید دوباره این برند, تاثیر افزایشی و معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، اسفندیار، رخیده، محمدرضا، خمش آیا، احمد، و فدایی، فریدون. (1399). نقش میانجی بخشش برند دررابطه تجاوز به برند و رفتار مقابله ای (فروشگاه های لوازم خانگی شهر بوشهر). مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(1 )، 183-201. SID. https://sid.ir/paper/964268/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی اسفندیار، رخیده محمدرضا، خمش آیا احمد، فدایی فریدون. نقش میانجی بخشش برند دررابطه تجاوز به برند و رفتار مقابله ای (فروشگاه های لوازم خانگی شهر بوشهر). مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(1 ):183-201. Available from: https://sid.ir/paper/964268/fa

    IEEE: کپی

    اسفندیار محمدی، محمدرضا رخیده، احمد خمش آیا، و فریدون فدایی، “نقش میانجی بخشش برند دررابطه تجاوز به برند و رفتار مقابله ای (فروشگاه های لوازم خانگی شهر بوشهر)،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 1 ، pp. 183–201، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964268/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button