مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

314
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ضریب همدلی نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 235

چکیده

 همدلی به معنای توانایی احساس و درک احساسات درونی فرد دیگر است. این مفهوم نسبتاً ساده به نظر می رسد, اما در واقعیت و شرایطی نظیر کلاس درس, دارای پیچیدگی است. رویکرد همدلانه, فرصت درک بهتر فراگیران را برای معلم فراهم میکند و پیش شرط هرگونه ارتباط واقعی آموزشی است. هدف ما در این تحقیق بررسی این استعداد در معلمان ایرانی زبان فرانسه با استفاده از پرسشنامه بارون کوهن و ویل رایت است. پرسشنامه این دو محقق, ابزاری برای ارزیابی ضریب همدلی برای اندازه گیری آن در بزرگسالان با هوش طبیعی را پیش بینی کرده است. داده های موجود در نظرسنجی با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج نشان داد که فرضیه های اساسی این تحقیق تأیید شدند و رشته و گرایش تحصیلی, تجربه و تخصص در تدریس زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی تأثیر مثبتی در رشد رویکرد همدلی معلمان ایرانی زبان فرانسه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادیان سرخی، مطهره، لطافتی، رویا، و سدیدی، سارا. (1399). بررسی ضریب همدلی نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه. قلم، 16(32 )، 213-235. SID. https://sid.ir/paper/964292/fa

    Vancouver: کپی

    مرادیان سرخی مطهره، لطافتی رویا، سدیدی سارا. بررسی ضریب همدلی نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه. قلم[Internet]. 1399؛16(32 ):213-235. Available from: https://sid.ir/paper/964292/fa

    IEEE: کپی

    مطهره مرادیان سرخی، رویا لطافتی، و سارا سدیدی، “بررسی ضریب همدلی نزد معلمان ایرانی زبان فرانسه،” قلم، vol. 16، no. 32 ، pp. 213–235، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964292/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button