مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

346
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فضای آموزشی مدارس متوسطه دخترانه ی شهر کرج: مقایسه ی نظرات و استانداردها

صفحات

 صفحه شروع 362 | صفحه پایان 383

چکیده

 این پژوهش با هدف مقایسه نظرات دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی دوره دوم متوسطه شهر کرج با استانداردهای فضای آموزشی انجام شده است. روش پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل 23192 دانش آموز مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه شهر کرج است و به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای از 4 ناحیه آموزش و پرورش 384 دانش آموز انتخاب شد. ابزار پژوهش, شامل چک لیست محقق ساخته ارزیابی فضای آموزشی و پرسش نامه محقق ساخته نظرسنجی فضای آموزشی است که بر اساس استانداردهای سازمان نوسازی مدارس تنظیم شده است. فضای آموزشی شامل مولفه های ابعاد, چیدمان, نور, رنگ, مکان یابی و دما است. برای سنجش روایی از روایی محتوایی و برای تعیین پایایی پرسش نامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. ضریب پایایی به دست آمده برای مقیاس نظرسنجی 910/0 است. نتایج نشان داد در مواردی شامل تعداد دانش آموزان, اندازه تخته, فاصله تخته, فاصله بین ردیف ها, رنگ آمیزی کلاس, ابعاد پنجره, دما و وسایل گرمایشی و سرمایشی, نظرات دانش آموزان مستقل از استانداردهای فضای آموزشی است و تفاوت معناداری میان شاخص های سازمان نوسازی مدارس و نظرات دانش آموزان وجود دارد. با توجه به نتایج به نظر می رسد بهتر است در تهیه استانداردهای فضای آموزشی مدارس به نظرات دانش آموزان بیشتر توجه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زالی، فاطمه، کرامتی، محمدرضا، و پورکریمی، جواد. (1399). فضای آموزشی مدارس متوسطه دخترانه ی شهر کرج: مقایسه ی نظرات و استانداردها. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(4 )، 362-383. SID. https://sid.ir/paper/964615/fa

    Vancouver: کپی

    زالی فاطمه، کرامتی محمدرضا، پورکریمی جواد. فضای آموزشی مدارس متوسطه دخترانه ی شهر کرج: مقایسه ی نظرات و استانداردها. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(4 ):362-383. Available from: https://sid.ir/paper/964615/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه زالی، محمدرضا کرامتی، و جواد پورکریمی، “فضای آموزشی مدارس متوسطه دخترانه ی شهر کرج: مقایسه ی نظرات و استانداردها،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 4 ، pp. 362–383، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964615/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button