مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

477
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی الگوی توسعه ی حرفه ای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز بر یادگیری و خودپنداره ی ریاضی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه ی دوم شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 152

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی الگوی توسعه ی حرفه ای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز, بر یادگیری و خودپنداره ی ریاضی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه ی دوم (سال تحصیلی 99-98) در شهر اصفهان انجام شد. نمونه ی مورد مطالعه شامل 44 دانش آموز (دختر) بود که به صورت غیر تصادفی و نمونه ی در دسترس, از دو مدرسه ی دولتی ناحیه ی 3 که مدیر, معاون و معلم ریاضی آن ها حاضر به همکاری با پژوهشگران بودند, انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش عبارتند از: بسته ی آموزشی توسعه ی حرفه ای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز, تهیه شده توسط شاهسونی و همکاران (2019) برای آموزش معلم گروه آزمایش, چک لیست محقق ساخته در درس ریاضی و پرسشنامه ی خودپنداره ی ریاضی 7 گویه ای پهلوان صادق که پایایی چک لیست و پرسشنامه ی مذکور, با محاسبه ی ضریب آلفای کرونباخ تعیین شد؛ این ضریب برای پرسشنامه ی خودپنداره ی ریاضی87/0 و برای چک لیست ریاضی 71/0 به دست آمد. در این پژوهش از طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه استفاده شد؛ ابتدا پیش آزمون بر روی آزمودنی ها اجرا شد و پس از آن در24 جلسه ی 90 دقیقه ای (یک ترم)گروه آزمایشی تحت آموزش معلمی قرار گرفتند که دوره ی توسعه ی حرفه ای مداوم معلمان مبتنی بر رویکرد تربیت مغز را گذرانده بود, درحالی که گروه گواه, تحت آموزش معلمی بود که دوره ی توسعه ی حرفه ای مداوم معلمان مبتنی بر رویکرد تربیت مغز را نگذرانده بود. پس از اتمام دوره, پس آزمون یادگیری ریاضی و خودپنداره ی ریاضی از کلیه ی دانش آموزان گرفته شد. برای تحلیل داده های آماری, از روش تحلیل کواریانس تک متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که این الگو باعث افزایش یادگیری وخودپنداره ی ریاضی دانش آموزان نسبت به پیش آزمون شده و این تغییر از لحاظ آماری معنادار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاهسونی، سعیده، براتعلی، مریم، و کشتی آرای، نرگس. (1400). بررسی اثربخشی الگوی توسعه ی حرفه ای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز بر یادگیری و خودپنداره ی ریاضی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه ی دوم شهر اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 18(42 (پیاپی 69) )، 135-152. SID. https://sid.ir/paper/964825/fa

    Vancouver: کپی

    شاهسونی سعیده، براتعلی مریم، کشتی آرای نرگس. بررسی اثربخشی الگوی توسعه ی حرفه ای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز بر یادگیری و خودپنداره ی ریاضی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه ی دوم شهر اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1400؛18(42 (پیاپی 69) ):135-152. Available from: https://sid.ir/paper/964825/fa

    IEEE: کپی

    سعیده شاهسونی، مریم براتعلی، و نرگس کشتی آرای، “بررسی اثربخشی الگوی توسعه ی حرفه ای مداوم معلمان ریاضی مبتنی بر رویکرد تربیت مغز بر یادگیری و خودپنداره ی ریاضی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه ی دوم شهر اصفهان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 18، no. 42 (پیاپی 69) ، pp. 135–152، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964825/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button