مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

302
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیوند فرهنگ شهرت و مصرف گرایی در برنامه ی شام ایرانی 2

صفحات

 صفحه شروع 251 | صفحه پایان 283

چکیده

 این پژوهش, با هدف شناخت ابعاد اصلی نمایش مصرف سلبریتی ها به مطالعة یکی از برنامه های واقع نمای سلبریتی محور در زیرگونة سبک زندگی به نام شام ایرانی 2 پرداخته است. در مبانی نظری از مفهوم مصرف آشکار یا تظاهری تورستین وبلن, در روش از تحلیل محتوای کیفی, برای ارائة یک طبقه بندی کلی و از نشانه شناسی جان فیسک برای تحلیل دقیق تر استفاده شد. از پرسش های مهم پژوهش, این است که این برنامه چگونه در سطوح واقعیت و بازنمایی, ایدئولوژی مصرف گرایی را ترویج می کند. با تفکیک برنامه, به دو بخش اصلی محیط بیرون از منزل (شامل خرید, ماشین, اطراف منزل میزبان و فضای کلی شهر) و محیط داخل منزل (شامل آشپزخانه, ورود و پذیرایی, پشت میز غذا و امتیازدهی) روشن شد که چطور در هر بخش, رمزگان سطح واقعیت و سطح بازنمایی, با هم ترکیب شده تا کلان روایت و ایدئولوژی مصرف گرایی را منتقل کنند. نتایج پژوهش نشان می دهد که مقولة مصرف نمایشی افراد مشهور, در چهار بُعد اصلی بدن, پوشش, غذا و لوازم منزل, به مخاطب عرضه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهار، مهری، و شمس اسمعیلی، معصومه. (1401). پیوند فرهنگ شهرت و مصرف گرایی در برنامه ی شام ایرانی 2. رسانه، 33(1 (پیاپی 126) )، 251-283. SID. https://sid.ir/paper/965312/fa

    Vancouver: کپی

    بهار مهری، شمس اسمعیلی معصومه. پیوند فرهنگ شهرت و مصرف گرایی در برنامه ی شام ایرانی 2. رسانه[Internet]. 1401؛33(1 (پیاپی 126) ):251-283. Available from: https://sid.ir/paper/965312/fa

    IEEE: کپی

    مهری بهار، و معصومه شمس اسمعیلی، “پیوند فرهنگ شهرت و مصرف گرایی در برنامه ی شام ایرانی 2،” رسانه، vol. 33، no. 1 (پیاپی 126) ، pp. 251–283، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/965312/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button