مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

915
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی خودشناسی انسجامی در رابطه بین مولفه های دلبستگی والدین با خودپنداره دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 685 | صفحه پایان 703

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی خودشناسی انسجامی در رابطه بین مولفه های دلبستگی والدین با خودپنداره دانش آموزان انجام شد. روش پژوهش توصیفی همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش تمامی دانش آموزان دختر متوسطه اول شهر تهران و والدینشان در سال تحصیلی 1400-1399 بودند که از بین آن ها 446 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. شرکت کنندگان پرسش نامه های خودپنداره راج کمار ساراسوت, دلبستگی هازن و شیور, و خودشناسی انسجامی قربانی را تکمیل کردند. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و روش تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که اثرات مستقیم سبک های دلبستگی (ایمن, اجتنابی و دوسوگرا) و خودشناسی انسجامی بر خودپنداره معنی دار بود. همچنین خودشناسی انسجامی در رابطه بین سبک های دلبستگی والدین با خودپنداره دانش آموزان نقش میانجی داشت. بر این اساس, سبک های دلبستگی والدین با میانجی گری خودشناسی انسجامی می توانند خودپنداره دانش آموزان را پیش بینی نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صدقی، پروین، شمالی اسکویی، آرزو، و مجتبایی، مینا. (1400). نقش میانجی خودشناسی انسجامی در رابطه بین مولفه های دلبستگی والدین با خودپنداره دانش آموزان. خانواده پژوهی، 17(4 (پیاپی 68))، 685-703. SID. https://sid.ir/paper/966166/fa

    Vancouver: کپی

    صدقی پروین، شمالی اسکویی آرزو، مجتبایی مینا. نقش میانجی خودشناسی انسجامی در رابطه بین مولفه های دلبستگی والدین با خودپنداره دانش آموزان. خانواده پژوهی[Internet]. 1400؛17(4 (پیاپی 68)):685-703. Available from: https://sid.ir/paper/966166/fa

    IEEE: کپی

    پروین صدقی، آرزو شمالی اسکویی، و مینا مجتبایی، “نقش میانجی خودشناسی انسجامی در رابطه بین مولفه های دلبستگی والدین با خودپنداره دانش آموزان،” خانواده پژوهی، vol. 17، no. 4 (پیاپی 68)، pp. 685–703، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/966166/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button