مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ویژگی های بصری-خلاقانه عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی بیلبوردهای منطقه 5 شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 172

چکیده

 در عرصه شهری, دو فرایند "گرافیک محیطی" و "تبلیغات محیطی" نقش اثر گذاری را درجذب مخاطبان دارند و بیلبوردها که از مهم ترین عناصر تبلیغی درگرافیک شهری می باشند, سعی بر معرفی جدی محصول, جذب مخاطب و مانایی در ذهن دارند. نقش عکاسی در بازار تبلیغات مواد غذایی بیلبوردهای شهر تهران بسیار حائز اهمیت می باشد. در تبلیغات بیلبوردها استفاده از عکس تاثیر به سزایی در جلب توجه مخاطبان داشته, آن چنان که حتی عکس ها زودتر از متن دیده می شوند و در ذهن ماندگارترند. هدف از نگارش این مقاله, تحلیل ویژگی های بصری و خلاقانه بیلبوردهای تبلیغ مواد غذایی با حجم نمونه ای در منطقه 5 تهران می باشد. نوع تحقیق, کیفی, روش در بررسی داده ها, توصیفی-تحلیلی و شیوه گردآوری, پیمایشی (مشاهده و ثبت اثر) می باشد. نگارندگان در پی پاسخ گویی به سوال اصلی تحقیق می باشند. ویژگی های بصری و خلاقانه عکس تبلیغی در فرایند اثرگذاری بر مخاطب چیست؟ نتایج تحقیق نشان می دهد که عکس های خلاقانه بیلبوردهای تبلیغاتی به شدت در معرض دید و مرکز توجه قرار دارند و بسیاری از مخاطبین بر اثر مواجهه با این بیلبوردها, تحت تاثیر قرارگرفته و محصولات تبلیغ شده را خریداری و احساس رضایت مندی در ذهن خود دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جباری نیک، آمنه، مهرنگار، منصور، و دادخواه، پژمان. (1400). تحلیل ویژگی های بصری-خلاقانه عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی بیلبوردهای منطقه 5 شهر تهران. شباک، 7(4 (پیاپی 61) )، 161-172. SID. https://sid.ir/paper/967057/fa

    Vancouver: کپی

    جباری نیک آمنه، مهرنگار منصور، دادخواه پژمان. تحلیل ویژگی های بصری-خلاقانه عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی بیلبوردهای منطقه 5 شهر تهران. شباک[Internet]. 1400؛7(4 (پیاپی 61) ):161-172. Available from: https://sid.ir/paper/967057/fa

    IEEE: کپی

    آمنه جباری نیک، منصور مهرنگار، و پژمان دادخواه، “تحلیل ویژگی های بصری-خلاقانه عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی بیلبوردهای منطقه 5 شهر تهران،” شباک، vol. 7، no. 4 (پیاپی 61) ، pp. 161–172، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/967057/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button