مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

132
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

80
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی و اجتماعی با رویکرد شناختی-رفتاری بر بهزیستی روان شناختی و شادکامی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر دانشگاه های دولتی شهرکرد

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 91

چکیده

 اهداف: بهزیستی روان شناختی از طریق رشد مثبت عواطف و هیجانات می تواند بر جنبه های مختلف زندگی افراد موثر باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی و ارتباطی بر بهزیستی روان شناختی و شادکامی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر انجام شد. مواد و روش ها: پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود که به صورت پیش آزمون-پس آزمون-پیگیری با گروه کنترل روی 50 دانشجوی دختر شاهد و ایثارگر دانشگاه های دولتی شهرکرد در سال های 98-1397 انجام شد. ابزارهای پژوهش شامل پرسش نامه بهزیستی روان شناختی ریف و کینز و پرسش نامه شادکامی آکسفورد بود. مداخلات طی 10 جلسه 90دقیقه ای برای گروه آزمایش اجرا شد. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر با استفاده از نرم افزار SPSS 22 تحلیل شدند. یافته ها: بین دو گروه تفاوت معنی داری در مرحله پیش آزمون وجود نداشت (0. 05p). نتایج تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر نشان داد که میانگین نمرات بهزیستی روان شناختی و شادکامی فارغ از تاثیر گروه بندی طی مراحل پس آزمون و پیگیری دچار تغییر معنی دار شد (0. 05>p). نتیجه گیری: آموزش گروهی مهارت های اجتماعی و ارتباطی با رویکرد شناختی-رفتاری منجر به افزایش بهزیستی روان شناختی و شادکامی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی اشکفتکی، فاطمه، غضنفری، احمد، و صولتی، سیدکمال. (1399). اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی و اجتماعی با رویکرد شناختی-رفتاری بر بهزیستی روان شناختی و شادکامی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر دانشگاه های دولتی شهرکرد. طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)، 12(2 )، 85-91. SID. https://sid.ir/paper/967210/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی اشکفتکی فاطمه، غضنفری احمد، صولتی سیدکمال. اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی و اجتماعی با رویکرد شناختی-رفتاری بر بهزیستی روان شناختی و شادکامی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر دانشگاه های دولتی شهرکرد. طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)[Internet]. 1399؛12(2 ):85-91. Available from: https://sid.ir/paper/967210/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه محمودی اشکفتکی، احمد غضنفری، و سیدکمال صولتی، “اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی و اجتماعی با رویکرد شناختی-رفتاری بر بهزیستی روان شناختی و شادکامی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر دانشگاه های دولتی شهرکرد،” طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)، vol. 12، no. 2 ، pp. 85–91، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/967210/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button