مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

209
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین شبکه تعاملات و پیوندهای بین کسب و کارهای گردشگری و کارآفرینان در راستای توسعه گردشگری (مورد مطالعه: شهرستان خلخال)

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 87

چکیده

 برنامه ریزی کسب و کارهای گردشگری, یکی از مباحث مهم در عرصه توسعه گردشگری به شمار می رود. یکی از مهمترین چالشها در حوزه کسب و کارهای گردشگری, درجه تعاملات و روابط بین این کسب و کارها و کارآفرینان آنها است. این تعاملات می تواند در بخش منابع مالی, ارایه اطلاعات و مشاوره, معرفی گردشگران و غیره باشد. شهرستان خلخال با وجود سرمایه های گردشگری طبیعی و انسانی, از مناطق مهم گردشگری کشور به شمار می رود. به منظور برنامه ریزی مطلوب گردشگری, ضرورت دارد تا موقعیت و قدرت هر یک از کسب و کارهای گردشگری, تاثیرگذاری و تعاملات آنها در شبکه گردشگری و در نهایت مدل توسعه این کسب و کارها تحلیل شود. بنابراین هدف اصلی پژوهش, تبیین روابط بین کسب و کارهای گردشگری, ارایه برنامه ریزی و مدل توسعه آن در ابعاد اطلاعات, تبادلات مالی, تبادل گردشگر و مدیریت گردشگری است. در این پژوهش با استفاده از داده های کتابخانه ای و میدانی و انتخاب نمونه آماری از صاحبان کسب و کارهای گردشگری در شهرستان خلخال به صورت تمام شماری, شبکه روابط بین کسب و کارها, بر پایه رویکرد شبکه های اجتماعی و استفاده از نرم افزار یوسینت تجزیه وتحلیل شده است. بر اساس نتایج نهایی پژوهش, میزان تراکم و تعاملات, تنها در بعد ارجاع و تبادلات گردشگری, نسبتا مناسب بوده و در سایر ابعاد, سطح روابط, بسیار پایین است. در پایان به تناسب کارکرد هر کسب و کار, برنامه هایی ارایه شده و سپس, مدل توسعه کسب و کارهای گردشگری بر پایه چهار بخش عوامل محرک, هدایت کننده, توسعه دهنده و حمایتی تدوین شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قادری، اسماعیل، ضیایی، محمود، امیری، مقصود، و علی زاده، محمد. (1400). تبیین شبکه تعاملات و پیوندهای بین کسب و کارهای گردشگری و کارآفرینان در راستای توسعه گردشگری (مورد مطالعه: شهرستان خلخال). مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 13(3 )، 69-87. SID. https://sid.ir/paper/968107/fa

    Vancouver: کپی

    قادری اسماعیل، ضیایی محمود، امیری مقصود، علی زاده محمد. تبیین شبکه تعاملات و پیوندهای بین کسب و کارهای گردشگری و کارآفرینان در راستای توسعه گردشگری (مورد مطالعه: شهرستان خلخال). مطالعات توسعه اجتماعی ایران[Internet]. 1400؛13(3 ):69-87. Available from: https://sid.ir/paper/968107/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل قادری، محمود ضیایی، مقصود امیری، و محمد علی زاده، “تبیین شبکه تعاملات و پیوندهای بین کسب و کارهای گردشگری و کارآفرینان در راستای توسعه گردشگری (مورد مطالعه: شهرستان خلخال)،” مطالعات توسعه اجتماعی ایران، vol. 13، no. 3 ، pp. 69–87، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/968107/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button