مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

120
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربست بازاریابی خیرخواهانه برای جلوگیری از خشونت خانگی علیه زنان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: پیشگیری از خشونت خانگی علیه زنان, مستلزم به کارگیری تکنیک های کارا و مؤثر ازجمله کمپین های تبلیغاتی اثربخش است. بازاریابی خیرخواهانه که تخصیص بخشی از منابع مالی کسب و کارها به امور خیر را مبنا قرار می دهد, در سال 1983 در آمریکا ابداع شد؛ همچنین این نوع بازاریابی از سال 1384 در ایران مدنظر قرار گرفته است و در برنامهٔ دولت ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی جای خود را باز کرده است. هدف از این تحقیق کاربست بازاریابی خیرخواهانه در مبارزه با خشونت خانگی بود. روش بررسی: پژوهش حاضر, تحقیقی آمیخته مبتنی بر پارادایم تفسیری و از منظر جهت گیری, پژوهشی توسعه ای بود. با مرور سیستماتیک مقالات موجود در پایگاه های علمی معتبر داخلی و انتخاب 32 مقاله ی حائز شرایط لازم برای تحقق اهداف تحقیق از بین 182 مقاله ی چاپ شده و با استفاده از فراترکیب و کدگذاری با نرم افزار مکس کیودا, برانگیزاننده های اصلی بازاریابی خیرخواهانه شناسایی شدند. سپس با تکنیک دلفی فازی با برنامه های مبارزه با خشونت خانگی علیه زنان متناسب سازی شدند. تأثیر برانگیزاننده ها در قالب مدلی کاربردی با تکنیک مدل سازی ساختاری تفسیری و میک مک بررسی شد. یافته ها: نتایج نشان داد که موفقیت کمپین های جلوگیری از رفتارهای خشونت آمیز خانگی مستلزم تقویت پاسخ شناختی و رفتاری فردی است که درمعرض کمپین قرار می گیرد. پاسخ فرد تحت تأثیر متغیرهایی همچون خصوصیات کمپین تبلیغاتی, ادراک فرد از مسئولیت پذیری مجری کمپین, اعتماد و نگرش به تبلیغ, ویژگی های روان شناختی و دموگرافیک فرد و نیز تناسب کمپین تبلیغاتی با فرهنگ و هنجارهای جامعه است. حس خیرخواهی و قضاوت اخلاقی فرد نیز نقش میانجی ایفا می کند. نتیجه گیری: برای جلوگیری از خشونت خانگی علیه زنان می توان از همکاری کسب وکارها در قالب برنامه های بازاریابی خیرخواهانه استفاده کرد. تدوین و اجرای کمپین های تبلیغاتی به منظور جلوگیری از خشونت خانگی می تواند علاوه بر اصلاح رفتار فرد منجر به ارتقای شهرت کسب وکارها و افزایش ارزش برند آن ها در اذهان مردم شود. دولت ها نیز با بهره مندی از پتانسیل درخورتوجه این رویکرد نوین می توانند به شیوه ای اثربخش تر به تدوین برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی بپردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاح، محمدحسن، نایب زاده، شهناز، و حاتمی نسب، سیدحسن. (1399). کاربست بازاریابی خیرخواهانه برای جلوگیری از خشونت خانگی علیه زنان. مطالعات ناتوانی، 10(1 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/986983/fa

    Vancouver: کپی

    فلاح محمدحسن، نایب زاده شهناز، حاتمی نسب سیدحسن. کاربست بازاریابی خیرخواهانه برای جلوگیری از خشونت خانگی علیه زنان. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1399؛10(1 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/986983/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن فلاح، شهناز نایب زاده، و سیدحسن حاتمی نسب، “کاربست بازاریابی خیرخواهانه برای جلوگیری از خشونت خانگی علیه زنان،” مطالعات ناتوانی، vol. 10، no. 1 ، pp. 0–0، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/986983/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button