مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,530
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,231
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی بر آموزش پذیری مدیریت آموزشی: انتقادها و دیدگاه ها

صفحات

 صفحه شروع 197 | صفحه پایان 212

چکیده

 این مقاله حاصل بررسی موقعیت مساله زایی است که برخی تحقیقات از جمله مطالعه ای در سطح دانشکده علوم تربیتی آن را به تصویر کشیده اند. آن موقعیت مساله زا عدم توفیق فارغ التحصیلان دوره های آکادمیک مدیریت آموزشی در محیط واقعی سازمان بوده است. در پی آن, این مساله مطرح شد که چه بسا اصولا فرایند تربیت مدیران فرایندی ناشدنی است. بنابراین, برای بررسی موضوع" امکان سنجی آموزش مدیریت "دیدگاه های صاحب نظران بررسی و تحلیل گردید. بر این اساس, پرسش اساسی این نوشتار آن است که آیا مدیریت آموزشی قابل آموزش است؟ نتایج پیشینه کاوی نشان داد که گروهی از صاحب نظران به دلایلی نظیر شکاف میان تئوری و عمل مدیریت قایل به امکان ناپذیری آموزش مدیریت هستند. در این مقاله, نقطه نظرات مخالفان آموزش پذیری مدیریت نقد شد و چنین نتیجه شد که نقص مشاهده شده در فارغ التحصیلان, به احتمال بیشتری به کاربران نظریه های مدیریت (آموزه های مدیریتی) و نه دانش فعلی مدیریت مربوط است. کاستی های این کاربران می تواند به دو عامل (الف) دریافت آموزش های نامناسب و (ب) ویژگی های شخصیتی غیرمتناسب با شغل مدیریت, مربوط باشد. در صورت پذیرش اصل تعامل آموزه های مدیریت با ویژگی های کاربر (دانشجوی مدیریت آموزشی), بایستی افرادی را در دوره های مدیریت گزینش نمود که دارای ویژگی های اولیه یک مدیر موفق باشند. ضمنا می توان به راهکارهای دیگری در آموزش مدیریت در سطح سازمان های آموزشی اندیشید. رویکرد گردش و ارتقای شغلی همراه با آموزش های ضمن خدمت مبتنی بر تحقیق عمل یکی از روش های موثر می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدی رضوانی، محمود، و بهره مند، آزاده. (1388). تاملی بر آموزش پذیری مدیریت آموزشی: انتقادها و دیدگاه ها. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 10(3)، 197-212. SID. https://sid.ir/paper/99277/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدی رضوانی محمود، بهره مند آزاده. تاملی بر آموزش پذیری مدیریت آموزشی: انتقادها و دیدگاه ها. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1388؛10(3):197-212. Available from: https://sid.ir/paper/99277/fa

    IEEE: کپی

    محمود سعیدی رضوانی، و آزاده بهره مند، “تاملی بر آموزش پذیری مدیریت آموزشی: انتقادها و دیدگاه ها،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 10، no. 3، pp. 197–212، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99277/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا