مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,118
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

902
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مکانیزم اولویت یابی پژوهشی برای نظام آموزش و پرورش ایران (مورد سازمان آموزش و پرورش شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 210

چکیده

 در پژوهش حاضر تعیین مکانیزم اولویت یابی پژوهشی برای آموزش و پرورش (مورد شهر تهران) مورد بررسی قرار گرفته است. روش پژوهش از نوع آمیخته (کمی وکیفی) بوده است. این پژوهش درقالب مراحل زیر سازماندهی شده بود: 1- مطالعه اسنادی 2- مطالعه میدانی وضع موجود 3- مطالعه کیفی ناظر بر طراحی الگو 4- مطالعه اعتبار بخشی الگو. نمونه مورد پژوهش شامل گروهی از متخصصان, صاحبنظران و کارشناسان درحوزه پژوهش در تعلیم و تربیت بوده که باروش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. دراین پژوهش از فرم پرسشنامه محقق ساخته صاحبنظران پژوهشی به منظور گردآوری داده های پژوهش استفاده شده است. داده های حاصل از ابزار پژوهش, به دو شیوه توصیفی و استنباطی تحلیل آماری شده اند. در این پژوهش چارچوب اصلی الگوی اولویت یابی پژوهشی در قالب تعاریف و مفاهیم نیازسنجی پژوهشی, مفروضات و اصول, ساختار و چارچوب اصلی الگوی نیازسنجی پژوهشی بر مبنای مطالعات مبانی نظری, ارزیابی وضع موجود و بررسی های متخصصان خبره, صاحبنظران و کارشناسان درحوزه پژوهش تهیه و اعتبار بخشی شده و نتایج کلی حاصل این پژوهش حاکی از آن است که صاحبنظران پژوهشی با تعاریف و مفاهیم مطرح شده, مفروضات و اصول نیازسنجی پژوهشی و ساختار و چارچوب اصلی الگوی نیازسنجی پژوهشی مطرح شده به میزان زیادی موافق بوده و بر اجرای آن تاکید داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی واجارگاه، کوروش، خسروی، علی اکبر، سعادت طلب، آیت اله، تورانی، حیدر، و دیباواجاری، طلعت. (1389). طراحی مکانیزم اولویت یابی پژوهشی برای نظام آموزش و پرورش ایران (مورد سازمان آموزش و پرورش شهر تهران). مطالعات تربیتی و روان شناسی، 11(2)، 185-210. SID. https://sid.ir/paper/99354/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی واجارگاه کوروش، خسروی علی اکبر، سعادت طلب آیت اله، تورانی حیدر، دیباواجاری طلعت. طراحی مکانیزم اولویت یابی پژوهشی برای نظام آموزش و پرورش ایران (مورد سازمان آموزش و پرورش شهر تهران). مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1389؛11(2):185-210. Available from: https://sid.ir/paper/99354/fa

    IEEE: کپی

    کوروش فتحی واجارگاه، علی اکبر خسروی، آیت اله سعادت طلب، حیدر تورانی، و طلعت دیباواجاری، “طراحی مکانیزم اولویت یابی پژوهشی برای نظام آموزش و پرورش ایران (مورد سازمان آموزش و پرورش شهر تهران)،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 11، no. 2، pp. 185–210، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99354/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button