مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

60
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

27
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل کاربردشناختی پیام های متنی براساس اصول تعاملی گرایس: ارزیابی سطح مشارکت فراگیران در کلاس های برخط

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی پیام های متنی ثبت شده در بخش «گفت و گوی عمومی» در صفحات آموزش مجازی و براساس اصول تعاملی گرایس می باشد. جامعة آماری پژوهش از دو گروه کلاس های آموزشیِ درسی و آزاد تشکیل شده است. نمونة آماری تحقیق شامل 441 نمونه پیام متنی از هشت کلاس درسی و 767 نمونه پیام متنی از هشت کلاس آزاد است. داده ها از متون نوشتاری ثبت شده در بخش «گفت و گوی عمومی» استخراج و با درنظر گرفتن شاخصه های تأثیرگذار بر کیفیت گفتار در اصول تعاملی گرایس, ارزش گذاری و به سه دستة «مشارکت فعال», «مشارکت نیمه فعال» و«حضور» تقسیم شدند. نتایج آزمون های آماری نشان می دهد که میزان رعایت اصول تعامل و به تبع آن میزان مشارکت فعال در کلاس های درسی, نسبت به کلاس های آزاد بیشتر می باشد. همچنین, جنسیت شرکت کنندگان تأثیری بر به کارگیری اصول تعامل و در نتیجه افزایش یا کاهش مشارکت آنان نداشته و دو گروه جنسیتی مردان و زنان در کلاس های درسی و آزاد مشارکت تقریباً یکسان داشته اند. نتایج حاصل از این پژوهش می تواند برای فراگیران, معلمان و برنامه ریزان آموزشی مفید باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همت نیا، شیرین زهرا، و رهبر، بهزاد. (1401). تحلیل کاربردشناختی پیام های متنی براساس اصول تعاملی گرایس: ارزیابی سطح مشارکت فراگیران در کلاس های برخط. کنفرانس بین المللی زبان، ادبیات، تاریخ و تمدن. SID. https://sid.ir/paper/995918/fa

    Vancouver: کپی

    همت نیا شیرین زهرا، رهبر بهزاد. تحلیل کاربردشناختی پیام های متنی براساس اصول تعاملی گرایس: ارزیابی سطح مشارکت فراگیران در کلاس های برخط. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/995918/fa

    IEEE: کپی

    شیرین زهرا همت نیا، و بهزاد رهبر، “تحلیل کاربردشناختی پیام های متنی براساس اصول تعاملی گرایس: ارزیابی سطح مشارکت فراگیران در کلاس های برخط،” presented at the کنفرانس بین المللی زبان، ادبیات، تاریخ و تمدن. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/995918/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button