مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی و تحلیل محتوای کتاب فارسی بخوانیم پایه چهارم ابتدایی بر اساس سنجش خوانایی فلش، گانینگ فوگ، مک لافلین، فرای، پاوروسامنروکرل، فلش کین کید

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوا و میزان سنجش خوانایی کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی و تناسب آن با سطح سنی و کلاسی با استفاده از روش های فلش, گانینگ فوگ, مک لافلین, فرای, پاوروسامنروکرل, فلش کین کید صورت گرفته است جامعه آماری شامل تمامی کلمات و جملات و سیلاب های بکار برده شده در متن منتشر شده فارسی چهارم ابتدایی توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی است و نمونه آماری انتخاب سه نمونه یکصد کلمه ای ابتدا, وسط و بخش انتهایی به صورت تصادفی است که در بکارگیری روش مک لافلین محقق بعد از تقسیم کتاب به سه قسمت از بخش ابتدای, میانی و انتهای کتاب ده جمله متوالی انتخاب و مورد تحلیل قرار داده است. از پژوهش انجام گرفته این مهم به دست آمده است که کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی در سلسله مراتب چینش اصل سادگی به دشواری به مراتب رعایت نشده است و قدرت خوانایی مطالب کتاب مذکورنسبت به سطح سنی و کلاسی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی فراتر است و سطح کتاب از توانایی فراگیران بیشتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نخعی ناصریه، نجمه، و رستگاری، نرجس. (1401). بررسی و تحلیل محتوای کتاب فارسی بخوانیم پایه چهارم ابتدایی بر اساس سنجش خوانایی فلش, گانینگ فوگ, مک لافلین, فرای, پاوروسامنروکرل, فلش کین کید. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/995958/fa

    Vancouver: کپی

    نخعی ناصریه نجمه، رستگاری نرجس. بررسی و تحلیل محتوای کتاب فارسی بخوانیم پایه چهارم ابتدایی بر اساس سنجش خوانایی فلش, گانینگ فوگ, مک لافلین, فرای, پاوروسامنروکرل, فلش کین کید. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/995958/fa

    IEEE: کپی

    نجمه نخعی ناصریه، و نرجس رستگاری، “بررسی و تحلیل محتوای کتاب فارسی بخوانیم پایه چهارم ابتدایی بر اساس سنجش خوانایی فلش, گانینگ فوگ, مک لافلین, فرای, پاوروسامنروکرل, فلش کین کید،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/995958/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button