مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

60
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

32
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مدل یابی درونی سازی و برونی سازی در نوجوانان براساس خودارزشیابی مشروط و با نقش میانجی انعطاف پذیری روانشناختی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف پیش بینی درونی سازی و برونی سازی در نوجوانان بر اساس خود رزشیابی مشروط و با نقش میانجی انعطاف پذیری روانشناختی انجام شده است. جامعه پژوهش شامل دانش آموزان مدارس دولتی دخترانه شهریار بودند. نمونه پژوهش شامل 200 نفر از دانش آموزان دختر مدارس دولتی (2 مدرسه) مقطع متوسطه بوده است که با روش نمونه گیری در دسترس و با قرار دادن لینک در گروه های دانش آموزی انتخاب و به پرسشنامه های خودارزشیابی مشروط, انعطاف پذیری روانشناختی و درونی سازی و برونی سازی پاسخ دادند. یافته های پژوهش با نرم افزار R و بر اساس معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته ها حاکی از آن بودند که از بین ابعاد خودارزشیابی مشروط, تایید دیگران, ظاهر و اخلاقی بودن علاوه بر افزایش انعطاف پذیری روانشناختی, با میانجی گری انعطاف پذیری روانشناختی, درونی سازی را کاهش می دهند و تایید دیگران و اخلاقی بودن نیز با میانجی گری انعطاف پذیری روانشناختی, برونی سازی را کاهش می دهند. همچنین انعطاف پذیری روانشناختی, درونی سازی و برونی سازی را کاهش می دهد. شکست دیگران در رقابت نیز, علاوه بر افزایش درونی سازی, برونی سازی را افزایش و شایستگی تحصیلی, برونی سازی را کاهش می دهد. با استناد به نتایج پژوهش حاضر می توان در راستای جنبه های پیشگیرانه و آموزشی–, روانی در کاهش درونی سازی و برونی سازی, گام هایی برداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، سمیرا، و فرقدانی، آزاده. (1401). مدل یابی درونی سازی و برونی سازی در نوجوانان براساس خودارزشیابی مشروط و با نقش میانجی انعطاف پذیری روانشناختی. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/995967/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی سمیرا، فرقدانی آزاده. مدل یابی درونی سازی و برونی سازی در نوجوانان براساس خودارزشیابی مشروط و با نقش میانجی انعطاف پذیری روانشناختی. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/995967/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا نجفی، و آزاده فرقدانی، “مدل یابی درونی سازی و برونی سازی در نوجوانان براساس خودارزشیابی مشروط و با نقش میانجی انعطاف پذیری روانشناختی،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/995967/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button