Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

122
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

91
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

کنترل و پایداری فرکانس سیستم های قدرت به کمک طرح بارزدایی تطبیقی فرکانس کم

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 فرکانس یکی از کمیت های مهم سیستم قدرت است که هرگز نباید از مقدار نامی خود خارج گردد. در شرایط نرمال تغییرات بار, فرکانس توسط کنترل اتوماتیک تولید تنظیم می شود ولی زمانی که به دلیل شرایط خاص مانند جدا شدن شبکه پایین دست از شبکه اصلی یا خارج شدن قابل توجه توان تولیدی, عدم تعادل توان بین تولید و مصرف باعث شود که افت فرکانس سریع باشد در این صورت کنترل اتوماتیک تولید, توانایی لازم برای متوقف نمودن افت فرکانس را نداشته و فرکانس به سمت ناپایداری میل می کند. اگر ناپایداری فرکانس به موقع و به صورت مناسب مدیریت نشود می تواند موجب خاموشی و ناپایداری شبکه گردد. بنابراین برای برگرداندن تعادل توان و جلوگیری از افت فرکانس به مقدار غیر مجاز, باید مقدار بار کافی در زمان مناسب قطع گردد. طرح های بارزدایی فرکانس کم مسئولیت نگهداری فرکانس را در محدوده مجاز به ازای کسری توان های شدید برعهده دارند. مشکل اصلی طرح های بارزدایی تطبیقی مرسوم, تخمین کسری توان اکتیو می باشد که با عدم قطعیت در مقدار محاسبه همراه می باشد. در واقع این محاسبات, وابستگی ولتاژ بارها را در تخمین کسری توان اکتیو به حساب نمی آورند که ممکن است اثرات قابل توجهی در نتایج و حتی فروپاشی سیستم داشته باشد. طرح بارزدایی پیشنهادی در این مقاله, با معرفی پارامتر ضریب تاثیر ولتاژ که از طریق شبیه سازی بدست می آید توانسته مشکل تخمین کسری توان را حل نماید و میزان قطعی بارهای سیستم را به صورت چشم گیری کاهش دهد. طرح بارزدایی تطبیقی پیشنهادی بر روی مدل دینامیکی سیستم تست 9 باسه IEEE در نرم افزار متلب, پیاده و شبیه سازی شده است. نتایج نشان می دهند که طرح بارزدایی پیشنهادی در مقایسه با طرح های بارزدایی تطبیقی مرسوم از عملکرد بهتری برخوردار می باشد لذا این طرح پیشنهادی می تواند هم از نظر فنی و هم از نظر اقتصادی برای پیاده سازی در سیستم های واقعی مورد تایید باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، حمیدرضا، و میرزابیگی، عبداله. (1401). کنترل و پایداری فرکانس سیستم های قدرت به کمک طرح بارزدایی تطبیقی فرکانس کم. کنفرانس ملی فناوریهای نوین در مهندسی برق و کامپیوتر. SID. https://sid.ir/paper/996088/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی حمیدرضا، میرزابیگی عبداله. کنترل و پایداری فرکانس سیستم های قدرت به کمک طرح بارزدایی تطبیقی فرکانس کم. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/996088/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا رحیمی، و عبداله میرزابیگی، “کنترل و پایداری فرکانس سیستم های قدرت به کمک طرح بارزدایی تطبیقی فرکانس کم،” presented at the کنفرانس ملی فناوریهای نوین در مهندسی برق و کامپیوتر. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/996088/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا