مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

168
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

93
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل روانسنجی پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 212

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تحلیل روان­, سنجی پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین در دانشجویان انجام شد. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش, کلیه دانشجویان دانشگاه های شهر تهران در سال 1400 بودند که از این میان 371 نفر دانشجو با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس بر مبنای پیشنهاد (کلاین, 2010) به عنوان نمونه انتخاب شدند و به پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین (مارتین و بولیگر, 2018) و پرسشنامه مشارکت دوره دانشجو (دیکسون, 2015) پاسخ دادند. به منظور تعیین روایی عاملی پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین از تحلیل عاملی اکتشافی و برای بررسی همسانی درونی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. همچنین, به منظور مطالعه روایی سازه پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین, ضریب همبستگی آن با پرسشنامه مشارکت دوره دانشجو گزارش شد. نتایج تحلیل مؤلفه­, های اصلی با استفاده از چرخش ابلیمین نشان داد پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین از چهار عامل مشارکت همکلاسی ها, مشارکت چندوجهی, مشارکت مربی و مشارکت خودگردان تشکیل شده است. نتایج مربوط به همبستگی بین ابعاد پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین با پرسشنامه مشارکت دوره دانشجو به طور تجربی از روایی همگرای راهبردهای مشارکت آنلاین حمایت کرد. همچنین, ضریب همسانی درونی پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین (87/0=a) مطلوب گزارش شد. یافته­, های پژوهش نشان داد که ابزار حاضر برای سنجش راهبردهای مشارکت آنلاین در دانشجویان ایرانی ابزاری روا و معتبر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، سارا. (1400). تحلیل روانسنجی پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین در دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 14(56 )، 185-212. SID. https://sid.ir/paper/997667/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی سارا. تحلیل روانسنجی پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین در دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1400؛14(56 ):185-212. Available from: https://sid.ir/paper/997667/fa

    IEEE: کپی

    سارا ابراهیمی، “تحلیل روانسنجی پرسشنامه راهبردهای مشارکت آنلاین در دانشجویان،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 14، no. 56 ، pp. 185–212، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/997667/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button