مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت شاخص های خط مشی گذاری آموزشی در موسسات مالی غیر دولتی

صفحات

 صفحه شروع 740 | صفحه پایان 750

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت شاخصهای خط مشی گذاری آموزشی در موسسات مالی غیر دولتی انجام شد. روش تحقیق به لحاظ هدف توسعه ای و از نظر نوع داده ها آمیخته اکتشافی متوالی, در بخش کیفی به روش داده بنیاد و در بخش کمی به روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شد. جامعه آماری در بخش کیفی تعدادی از خبرگان و در بخش کمی کلیه مدیران و معاونین و کارکنان ستادی موسسات شامل 3850 نفر بود. در بخش کیفی 12 نفر به روش گلوله برفی و در بخش کمی تعداد 384 نفر انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته بود. همچنین CVR با ضریب 846/0 تایید و پایایی آن با ضریب 871/0 تایید شد و یافته ها نشان داد که ابعاد و مولفه های خط مشی گذاری آموزشی عبارتند از 1-تاکید بر عوامل راهبردی (توانایی علمی و مهارتی سیاستگذاران آموزشی, تاکید بر واقع گرایی در تدوین خط مشی آموزشی, تاثیر احزاب سیاسی بر تدوین خط مشی آموزشی, تاثیر فرهنگ در تدوین خط مشی آموزشی) 2-تاکید بر عوامل حمایتی (استفاده از حمایتهای کشوری, استفاده از جامعه علمی, استفاده از حمایت ارگان ها دولتی) 3-توجه بر کیفیت آموزشی (تاکید بر ارزیابی در تدوین خط مشی آموزشی, توجه بر رشد کارکنان, تاکید بر عوامل آموزشی و پژوهشی) 4-توجه به زیرساخت ها و امکانات آموزشی (فراهم آوردن امکانات آموزشی, اصلاح ساختار سازمانی, توزیع عادلانه بودجه) 5-توجه بر توسعه چندگانه (توسعه اقتصادی, سیاسی, اجتماعی, فرهنگی و علمی) 6-توجه برآثار اجرای خط مشی آموزشی (رشد آموزشی, رشد ارزش های انسانی و اخلاقی, ایجاد زمینه توزیع عدالت).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بخشی زاده، سعید، تورانی، حیدر، و خلخالی، علی. (1400). بررسی وضعیت شاخص های خط مشی گذاری آموزشی در موسسات مالی غیر دولتی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(3 )، 740-750. SID. https://sid.ir/paper/999448/fa

    Vancouver: کپی

    بخشی زاده سعید، تورانی حیدر، خلخالی علی. بررسی وضعیت شاخص های خط مشی گذاری آموزشی در موسسات مالی غیر دولتی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(3 ):740-750. Available from: https://sid.ir/paper/999448/fa

    IEEE: کپی

    سعید بخشی زاده، حیدر تورانی، و علی خلخالی، “بررسی وضعیت شاخص های خط مشی گذاری آموزشی در موسسات مالی غیر دولتی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 3 ، pp. 740–750، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999448/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button