Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

82
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

394
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر بخشی آموزش به روش شبیه سازی و گزارش دهی در گروه های کوچک بر عملکرد تیم احیا نوزادان

صفحات

 صفحه شروع 160 | صفحه پایان 168

چکیده

 برای بهبود دانش و عملکرد تیم احیا, تصمیم گرفتیم که اثر بخشی آموزش به روش شبیه سازی در گروه های کوچک را بر عملکرد تیم احیا نوزادان در بیمارستان نمازی شیراز ارزیابی کنیم. در این مطالعه مداخله ای, یک گروه واحد پیش آزمون و پس آزمون, 45 نفر از پرسنل پرستاری و دستیار کودکان با استفاده از یک روش تصادفی ساده حضور داشتند. کارگاه آموزشی در سه مرحله آموزش مهارت های فردی, ادغام شده و تکنیکی برگزار شد و درنهایت با شبیه سازی شرایط اتاق زایمان, سناریوهای مختلف برای همه افراد ارایه و از انجام عملیات احیا به صورت جداگانه فیلم برداری شد. افراد عملکرد خود را بر اساس سیاهه وارسی برنامه احیا نوزادان 2016 ارزیابی کردند و توسط مربی راهنمایی شدند. پس از6 ماه, با استفاده از یک سیاهه وارسی دست ساز, تاثیر آموزش بر مهارت های فردی, شناختی, فنی و تجربه افراد با استفاده از نرم افزار SPSS23 با آزمون t زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. میانگین نمرات مهارت های شناختی, رفتاری, تکنیکی و تجربه فراگیران پس از آموزش با روش های شبیه سازی و گزارش دهی در گروه های کوچک به طور قابل توجهی افزایش یافت, سطح معنی داری به ترتیب عبارت است از (03/0=P), (001/0=P), (001/0=P), (001/0=P). برگزاری جلسات گزارش ضبط احیا و آموزش گروهی پرستاران و متخصصان در گروه های کوچک در بهبود مهارت های مورد نیاز تیم احیا موثر است و تجربه افراد نشان می دهد که این روش در بهبود اعتماد به نفس افراد و بهبود عملکرد آنها نیز موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بذرافکن، لیلا، کجوری، جواد، یارمحمودی، فاطمه، زهادت پور، زهرا، رضوی نژاد، سیدمستجاب، بهرامی، رضا، و رضایی، مهرداد. (1401). بررسی اثر بخشی آموزش به روش شبیه سازی و گزارش دهی در گروه های کوچک بر عملکرد تیم احیا نوزادان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 13(1 )، 160-168. SID. https://sid.ir/paper/999538/fa

    Vancouver: کپی

    بذرافکن لیلا، کجوری جواد، یارمحمودی فاطمه، زهادت پور زهرا، رضوی نژاد سیدمستجاب، بهرامی رضا، رضایی مهرداد. بررسی اثر بخشی آموزش به روش شبیه سازی و گزارش دهی در گروه های کوچک بر عملکرد تیم احیا نوزادان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1401؛13(1 ):160-168. Available from: https://sid.ir/paper/999538/fa

    IEEE: کپی

    لیلا بذرافکن، جواد کجوری، فاطمه یارمحمودی، زهرا زهادت پور، سیدمستجاب رضوی نژاد، رضا بهرامی، و مهرداد رضایی، “بررسی اثر بخشی آموزش به روش شبیه سازی و گزارش دهی در گروه های کوچک بر عملکرد تیم احیا نوزادان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 13، no. 1 ، pp. 160–168، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999538/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا