مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

70
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

461
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الزامات آزمون های برخط در نظام آموزش پزشکی ویژه دوران همه گیری کرونا: ارائه چارچوبی مفهومی

صفحات

 صفحه شروع 751 | صفحه پایان 767

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, ارایه چارچوب مفهومی الزامات آزمون های برخط در نظام آموزش پزشکی ویژه دوران همه گیری کرونا بود. با بهره گیری از روش مرور نظامند و فراترکیب در مطالعه کنونی 28 پژوهش که از سال 2018 تا سال 2020 انجام شده بود, مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته های مطالعه نشان داد که تدوین راهبرد های کاهش تقلب, نظام احراز هویت دانشجو, پشتیبانی فنی-فناوری, طراحی-ساختارها, توسعه سواد رسانه ای کنشگران, رابط یادگیرنده, رابط فناوری, مدل طراحی سوالات, ارزشیابی محتوایی و فنی, ملاحظات روانشناسانه در طراحی آزمون های برخط در نظام آموزش پزشکی نقش افرین است. مولفه های مذکور ضمن تبدیل شدن به شاخص عملکردی می تواند مورد توجه طراحان آزمون در دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد. در راستای یافته های مطالعه باید اذعان نمود که توسعه حرفه ای و توجه به آموزش الزامات به کنشگران محیط های آموزش پزشکی از جمله اعضای هییت علمی, دانشجویان, طراحان و مدیران نظام های آزمون های الکترونیکی با رویکرد توسعه نگرش ها, دانش ها و مهارتها می تواند مکمل این مطالعه در محیط های آموزش عالی پزشکی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مهدی، سلیمی، قاسم، ناصری جهرمی، رضا، میرغفاری، فاطمه، صیدی، مریم، و طاهری، فروزان. (1400). الزامات آزمون های برخط در نظام آموزش پزشکی ویژه دوران همه گیری کرونا: ارائه چارچوبی مفهومی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(3 )، 751-767. SID. https://sid.ir/paper/999607/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهدی، سلیمی قاسم، ناصری جهرمی رضا، میرغفاری فاطمه، صیدی مریم، طاهری فروزان. الزامات آزمون های برخط در نظام آموزش پزشکی ویژه دوران همه گیری کرونا: ارائه چارچوبی مفهومی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(3 ):751-767. Available from: https://sid.ir/paper/999607/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدی، قاسم سلیمی، رضا ناصری جهرمی، فاطمه میرغفاری، مریم صیدی، و فروزان طاهری، “الزامات آزمون های برخط در نظام آموزش پزشکی ویژه دوران همه گیری کرونا: ارائه چارچوبی مفهومی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 3 ، pp. 751–767، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999607/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button