مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

107
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر روش تاسکی (TOSCE) بر دانش و رضایت دانشجویان رشته شنوایی شناسی دانشگاه جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 909 | صفحه پایان 917

چکیده

 آزمون بالینی ساختار یافته گروهی OSCE/fa?page=1&sort=1&ftyp=all&fgrp=all&fyrs=all" target="_blank">TOSCE به عنوان یک روش موثر بر منابع ارزیابی تکوینی گزارش شده است. هدف ازطراحی OSCE/fa?page=1&sort=1&ftyp=all&fgrp=all&fyrs=all" target="_blank">TOSCE ارزیابی عملکرد فراگیران در یک تیم می باشد و ابزاری جهت ارزیابی مهارت کار گروهی در محیط های بالینی می باشد که می تواند سبب افزایش انگیزه و سطح یادگیری فراگیران شود. مطالعه حاضر نیمه تجربی از نوع مداخله ای است. این مطالعه بر روی دانشجویان ترم هفتم شنوایی شناسی دانشگاه جندی شاپور اهواز در نیمسال اول تحصیلی 1401-1400 اجرا گردید. برای سنجش سطح دانش دانشجویان, آزمونی طراحی گردید و چک لیست هایی نیز برای آن تهیه شده و روایی و پایایی آنها بررسی گردید. نمره کلی دانشجویان در پیش آزمون و پس آزمون به ترتیب برابر با 0. 50±, 6. 25 و 0. 99±,8. 51 بود. با مقایسه نتایج پیش آزمون و پس آزمون, مشخص شد که تفاوت آماری معناداری بین این دو آزمون وجود نداشته است (068/0 P: ). اما یافته ها حاکی از آن بودند که میانگین نمرات پس آزمون در همه گروه های مورد بررسی بالاتر از پیش آزمون بوده است. میزان رضایتمندی دانشجویان نیز در پایان آزمون مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که میزان رضایتمندی دانشجویان به طور متوسط بالاتر از سطح متوسط بوده است (میانیگنبیشتر از 3). نتیجه مطالعه حاضر نشان داد که اجرای آزمون توانسته است تاثیر مثبتی بر ارتقای دانش و رضایت دانشجویان رشته شنوایی شناسی داشته باشد و لذا می تواند باعث بهبود مهارتهای بالینی آنان گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، مرضیه، طهماسبی بلداجی، فاطمه، طاهری، فاطمه، بیات، آرش، حیدری، پریسا، و خواجه علی، نسرین. (1400). بررسی تاثیر روش تاسکی (TOSCE) بر دانش و رضایت دانشجویان رشته شنوایی شناسی دانشگاه جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(3 )، 909-917. SID. https://sid.ir/paper/999692/fa

    Vancouver: کپی

    امیری مرضیه، طهماسبی بلداجی فاطمه، طاهری فاطمه، بیات آرش، حیدری پریسا، خواجه علی نسرین. بررسی تاثیر روش تاسکی (TOSCE) بر دانش و رضایت دانشجویان رشته شنوایی شناسی دانشگاه جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(3 ):909-917. Available from: https://sid.ir/paper/999692/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه امیری، فاطمه طهماسبی بلداجی، فاطمه طاهری، آرش بیات، پریسا حیدری، و نسرین خواجه علی، “بررسی تاثیر روش تاسکی (TOSCE) بر دانش و رضایت دانشجویان رشته شنوایی شناسی دانشگاه جندی شاپور اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 3 ، pp. 909–917، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999692/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button