مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

158
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر یادگیری مشارکتی و شیوه سنتی یادگیری (سخنرانی) بر مهارت های ارتباطی دانشجویان مقطع پایه رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درسال 1398

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 118

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه تاثیر یادگیری مشارکتی و شیوه سنتی یادگیری بر مهارت های ارتباطی دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1398 انجام شد. این پژوهش از نوع مطالعات نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه دانشجویان علوم پایه دانشکده پزشکی شیراز در سال 98 بود. نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران 208 نفر تعیین گردید. که به روش یادگیری مشارکتی آموزش دیدند و مهارتهای ارتباطی قبل و بعد از آموزش مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش از پرسشنامه مهارتهای ارتباطی کویین دام که مشتمل بر 34 سوال است و توسط موسسه کویین دام (2004) منتشر شده است استفاده شد. داده های گردآوری شده با استفاده از آزمون های آماری تی استیودنت و مقایسه زوجی در نرم افزار spss نسخه 23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش حاضر نشان داد میانگین و انحراف معیار دانشجویان شیوه آموزشی سنتی (46/2 ±, 54/140) و میانگین و انحراف معیار دانشجویان شیوه آموزشی مشارکتی (98/1 ±, 31/142) می باشد. براساس نتایج این پژوهش می توان اظهار داشت دانشجویان آموزش دیده به روش مشارکتی از بینش و آگاهی بالاتر درخصوص فرایند ارتباط و همین طور از قاطعیت بیشتری نسبت به دانشجویان شیوه سنتی برخوردار می باشند. نتایج پ‍, ژوهش نشان داد که شیوه آموزشی مشارکتی بر میزان مهارت ارتباطی دانشجویان تاثیرگذار بوده است و دانشجویان از میزان مهارت ارتباطی بیشتری نسبت به قبل از آموزش برخوردار بوده اند و یادگیری مشارکتی به شکلی معنادار موجب تعالی و ارتقای مهارتهای ارتباطی دانشجویان در گروه مشارکت محور گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، فاطمه، قاسمی، فاطمه، و رهگذر، حسن. (1401). مقایسه تاثیر یادگیری مشارکتی و شیوه سنتی یادگیری (سخنرانی) بر مهارت های ارتباطی دانشجویان مقطع پایه رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درسال 1398. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 13(1 )، 109-118. SID. https://sid.ir/paper/999873/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی فاطمه، قاسمی فاطمه، رهگذر حسن. مقایسه تاثیر یادگیری مشارکتی و شیوه سنتی یادگیری (سخنرانی) بر مهارت های ارتباطی دانشجویان مقطع پایه رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درسال 1398. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1401؛13(1 ):109-118. Available from: https://sid.ir/paper/999873/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه رحیمی، فاطمه قاسمی، و حسن رهگذر، “مقایسه تاثیر یادگیری مشارکتی و شیوه سنتی یادگیری (سخنرانی) بر مهارت های ارتباطی دانشجویان مقطع پایه رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درسال 1398،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 13، no. 1 ، pp. 109–118، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999873/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button