مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی تدریس مبتنی بر هوش هیجانی در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 965 | صفحه پایان 975

چکیده

 هدف از این پژوهش, طراحی الگوی تدریس مبتنی بر هوش هیجانی در آموزش عالی استان های خراسان(شمالی, رضوی, جنوبی) بود. این پژوهش با رویکرد آمیخته اکتشافی (کیفی و کمی) انجام گرفت. جامعه در بخش کیفی اعضاء هیات علمی آموزش عالی استان های خراسان(شمالی, رضوی و جنوبی) بودند. روش نمونه گیری از نوع در دسترس بود و حجم نمونه با رسیدن به اشباع نظری به 15 نفر رسید. جامعه آماری در بخش کمی شامل دانشجویان کارشناسی تمام رشته ها در آموزش عالی استان های خراسان بودند. و حجم نمونه براساس فرمول کوکران 350 نفر به دست آمد. گردآوری داده ها در بخش کیفی از طریق مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته انجام شد و یافته های کیفی با روش تحلیل مضمون و به وسیله نرم افزار لیزرل حاصل شد. گردآوری داده ها در بخش کمی از طریق پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر 26 گویه و 5 عامل بود که روایی محتوایی آن با استناد به نظر اعضاء هیات علمی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0. 75 ارزیابی و مورد تایید واقع شد. سپس پرسشنامه توزیع شد و پس از جمع آوری, داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفت. از آزمون t تک نمونه برای شناسایی مولفه ها, از تحلیل عاملی برای مدل پیشنهادی استفاده شد. نتایج نشان داد که مدل پیشنهادی تدریس مبتنی بر هوش هیجانی دارای 5 عامل؛ خودشناسی, تعامل عاطفی, روابط جمعی, خودمدیریتی و خود انگیختگی می باشد. که مجموعا 77 درصد از کل واریانس سازه تدریس مبتنی بر هوش هیجانی را تبیین می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کهن سال جاجرم، جواد، سلیمان پور عمران، محبوبه، و افراسیابی، رویا. (1400). ارائه الگوی تدریس مبتنی بر هوش هیجانی در آموزش عالی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(3 )، 965-975. SID. https://sid.ir/paper/999981/fa

    Vancouver: کپی

    کهن سال جاجرم جواد، سلیمان پور عمران محبوبه، افراسیابی رویا. ارائه الگوی تدریس مبتنی بر هوش هیجانی در آموزش عالی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(3 ):965-975. Available from: https://sid.ir/paper/999981/fa

    IEEE: کپی

    جواد کهن سال جاجرم، محبوبه سلیمان پور عمران، و رویا افراسیابی، “ارائه الگوی تدریس مبتنی بر هوش هیجانی در آموزش عالی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 3 ، pp. 965–975، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999981/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button