هدف اساسی این پژوهش، «تعیین رابطه بین سبک های مدیریت کلاس دبیران با مهارت های اجتماعی دانش آموزان دوره ی اول متوسطه ناحیه 1 خرم آباد در سال تحصیلی 94-1393» بوده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه ی آماری پژوهش را، کلیه دبیران مشغول به کار دوره اول متوسطه ناحیه یک خرم آباد و کلیه دانش آموزان مشغول به تحصیل دوره اول متوسطه ناحیه یک خرم آباد در سال تحصیلی 94-1393 تشکیل می دهند که تعداد کل دبیران 454 و تعداد کل دانش آموزان 6090 نفر بوده؛ با مراجعه به جدول کرجسی – مورگان تعداد 210 از دبیران و 360 نفر از دانش آموزان با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی به عنوان نمونه ی آماری انتخاب شدند. در این تحقیق از ابزار اندازه گیری پرسش نامه مهارت های اجتماعی «ماتسون (1983)» و پرسش نامه سبک های مدیریت کلاس «ولفگانگ و گلیکمن(1996)»، استفاده شد. ضریب پایایی این پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 71/0 و 79/0 محاسبه شد. داده های بدست آمده بوسیله ی نرم افزار آماری SPSS و با استفاده از آماره های توصیفی و آزمون های استنباطی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، ضریب همبستگی پیرسون، از آزمون لوین (آزمون برابری واریانسها) و آزمون tگروههای مسقل (آزمون برابری میانگینها)) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد با افزایش نمرات سبک تعاملی معلمان در مدیریت کلاس، نمرات مهارت های اجتماعی دانش آموزان نیز افزایش می یابد، همچنین بین سبک مداخله گر (از سبک های مدیریت کلاس) دبیران با مهارت های اجتماعی دانش آموزان دوره ی اول متوسطه رابطه ی معنی دار وجود ندارد؛ یافته ها نشان داد که اکثر دبیران زن(حدود 66 درصد) در مدیریت کلاس از سبک مداخله گر استفاده می کنند، این در حالی است که اکثر دبیران مرد(80 درصد) در مدیریت کلاس سبک تعاملی را به کار می برند. همچنین نتایج نشان داد بین میانگین نمرات مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر(05/163) و دانش آموزان پسر(84/164) تفاوت معنی دار وجود ندارد.