هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی شرکت بر عملکرد صادرات شرکتهای کوچک و متوسط با توجه به نقش قابلیت های بازاریابی در شرکت های کوچک و متوسط صادراتی استان مازندران بوده است. بر این اساس پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران عامل شرکت های کوچک و متوسط فعال در حوزه صادرات استان مازندران به تعداد 338 نفر و تعیین حجم نمونه با کمک جدول مورگان و به شیوه تصادفی ساده به تعداد 181 نفر انتخاب گردید. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه اسمون و همکاران (2019) که دارای 16 گویه استفاده شد. برای سنجش روایی همگرا میانگین واریانس استخراج (AVE) و پایایی مرکب (CR) محاسبه شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف از آزمون سوبل ، تحلیل عاملی تاییدی و آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای اس. پی. اس. اس و اسمارت پی. ال. اس استفاده شد. با توجه به نتایج، سرمایه اجتماعی شرکت بر عملکرد صادرات و قابلیت های بازاریابی تاثیرگذار بود. همچنین قابلیت های بازاریابی بر عملکرد صادرات موثر است. نتایج نشان داد سرمایه اجتماعی شرکت بر عملکرد صادراتی با توجه به نقش میانجی قابلیت های بازاریابی تاثیر دارد.