Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

Sminar Info/Issue Detail

| Year:2024 | دوره:10 |Papers Count:3

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

Archive

Year

Issue

Issues

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    10
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

منابع انسانی ارزشمندترین منابع سازمانها به شمار میروند که با بکارگیری صحیح آنان و دیگر اجزای سازمان میتوان اهداف سازمانی را تحقق بخشید. این منابع، تواناییهای بالقوهای دارند که در محیط سازمانی به فعل تبدیل میشود. با بررسی اثر شایستگی، تجربه کاری، محیط کار و انضباط کاری در کارایی کارکنان در بیمارستان علوی شیراز به حفظ و گسترش سطح عملکرد و تکمیل مأموریت سازمان پرداخته می شود. به ارتباط سنجی میان متغیر مستقل: کارایی کارکنان بر متغیر وابسته: شایستگی، تجربه کاری، محیط کار و انضباط کاری می پردازیم. راهبردهای پژوهش کمی شامل: پیمایشی، همبستگی و تجربی است. و کیفی شامل؛ مطالعات موردی، نظریه داده بنیاد و اقدام پژوهی است. در پژوهش فوق از راهبرد ترکیبی یا به عبارتی روش تحقیق با رویکرد آمیخته، از هر دو روش کمی و کیفی تحقیق همزمان استفاده میشود. داده های کمی نقش پشتیبان داده های کیفی را دارند هدف، این پژوهش از نوع پژوهش توصیفی-تحلیلی خواهد بود و ابزار تحقیق پرسشنامه است، در روش کیفی با جمع آوری اطلاعات بر پایه دیدگاه نظریه پردازان با مراجعه به اسناد کتابخانه ای، پایان نامه، مقالات و کتابهای معتبر سعی خواهد شد که داده های لازم بدست آورده شود. در روش کمی با استفاده از ابزار پرسشنامه به بررسی رابطه میان متغیرها پرداخته شده و با استفاده از روش تحقیق همبستگی به رابطه میان متغیرها رابطه پرداخته می شود. پرسشنامه از نوع پرسشنامه محقق ساخته می باشد. روایی پرسشنامه بوسیله نظر اساتید مورد تایید قرار خواهد گرفت و پایایی آن بوسیله الفای کرونباخ بدست خواهد آمد. نوع تحقیق در پژوهش پیمایشی(زمینه یابی) می باشد و جامعه آماری این پژوهش بیمارستان علوی شهر شیراز می باشد. بر اساس یافته ها و تحلیل همبستگی، بین متغیرهای مستقل و وابسته رابطه معنا داری وجود دارد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    10
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

کارکنانی که توانایی های لازم را به لحاظ عاطفی در طی مسیر شغلی به دست آورده اند بهتر می توانند وظایف شغلی خود را به انجام برسانند و احساس بهتری در محیط کاری داشته باشند. چنین کارکنانی تمایل کمتری برای جدا شدن از سازمان دارند و تمایل دارند که در جهت خدمت به سازمان و مردم و منافع مادی و معنوی که برای آنها به همراه دارد فعالیت نمایند. لذا این پژوهش درصدد است که تعهد کارکنان را در قالب شایستگی های عاطفی و توانایی در این زمینه موردمطالعه و بررسی قرار دهد که آیا شایستگی های عاطفی بر تأثیر رضایت شغلی بر تعهد سازمانی نقش داشته است؟ این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تعداد 1100 نفر می باشد و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه گیری غیرتصادفی دردسترس، تعداد 285 نفر برای نمونه تعیین شد. داده ها با استفاده از 3 پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی جونز و همکاران، پرسشنامه شایستگی عاطفی استامولی، و پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر ‏جمع آوری گردید. جهت تعیین روایی از روایی محتوایی، روایی صوری و روایی همگرا (تعهد سازمانی: 0. 567، رضایت شغلی: 0. 532 و شایستگی عاطفی: 0. 552) و برای بررسی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ (رضایت شغلی84/0، شایستگی عاطفی 80/0، و تعهد سازمانی 89/)0، پایایی مرکب و شاخص ضریب پایایی همگون استفاده شد که همه آزمون ها تایید گردید. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدل سازی معادلات ساخت و از نرم افزارهای Smart PLS و SPSS23 استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد مقدار سطح معناداری در متغیرهای تعهد سازمانی، رضایت شغلی و شایستگی عاطفی کمتر از 05/0 بوده و بنابراین فرضیه صفر در این متغیرها در سطح اطمینان 95 درصد، مورد تأیید قرار نمی گیرد و توزیع داده ها در متغیرهای پژوهش از توزیع نرمال پیروی نمی کنند. برآورد ضرایب رگرسیون با سطح معناداری 0. 001 و مقدار تی 11. 686، تاثیر رضایت شغلی بر تعهد سازمانی را تایید کرد. کلیه فرضیه های تعدیل کنندگی پژوهش با ضرایب اثر محاسبه شده و سطح معناداری بزرگ تر از 0. 05 تایید گردیدند. باتوجه به نتایج حاصل از این پژوهش که بیان می کند شایستگی عاطفی و مولفه های آن نقش تعدیل گر در تاثیر رضایت شغلی بر تعهد سازمانی در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارد؛ مدیران باید در زمینه آموزش کارکنان جهت آشناسازی با اهداف و جایگاه سازمان، تقویت مهارت های فردی، مدیریت استرس و همچنین توجه به ویژگی های شخصیتی در استخدام افراد تازه وارد برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Writer: 

ریانی فروغ

Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    10
Measures: 
  • Views: 

    0
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

ترجمان دانش (KT) به عنوان یکی از اولویت های فکری مدیران سازمان ها و مؤسسات دولتی مطرح شده است. دستیابی بهموفقیت در این زمینه می تواند به ارتقای سطح سلامت جامعه، بهبود عملکرد بالینی و کاهش بار مالی بیماران و سیستم بهداشتی منجر شود. این بررسی با استفاده از یک رویکرد سیستماتیک و جستجوی جامع در پایگاه های داده الکترونیکی انجام شده است. مقالاتی که بر ترجمان دانش در پرستاری تمرکز داشتند و شامل شواهد تجربی بودند، انتخاب و داده های مرتبط استخراج شدند. نتایج نشان می دهد که موانع و تسهیل کننده های متعددی بر اجرای مؤثر شیوه های مبتنی بر شواهد تأثیر می گذارند. همچنین، اهمیت حمایت سازمانی، همکاری بین رشته ای و آموزش مداوم در ترویج طرح های موفق ترجمان دانش مورد تأکید قرار گرفته است دراین مقاله به شناسایی شکاف ها در ادبیات موجود و زمینه های تحقیقات آینده پرداخته و بر ضرورت ادغام ترجمان دانش در آموزش و تمرین پرستاری و بررسی چالش ها و فرصت های موجود برای افزایش کیفیت مراقبت تأکید می کند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button