نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

Archive

Year

Issue

Issues

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    4
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف از پژوهش حاضر، سنجش بلوغ دولت الکترونیک در شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه بود. به صورت کمی، از میان جامعه آماری شهروندان کرمانشاه، 384 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و تأثیرپنج مؤلفه بر بلوغ دولت الکترونیک از دیدگاه جامعه آماری سنجیده شد. نتایج نشان داد که مؤلفه دسترسی (16/0=β، 198/4=t)، تعامل (25/0=β، 504/4=t)، تراکنش (19/0=β، 750/4=t)، تحول (24/0=β، 309/4=t) و مشارکت (30/0=β، 795/6=t) تأثیر مثبت و معناداری بر بلوغ دولت الکترونیک دارند. نتایج همچنین نشان داد شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه ازنظر بلوغ دولت الکترونیک (65/74=M، 88/6=SD)، دسترس (03/15=M، 09/3=SD)، تعامل (79/14=M، 06/3=SD)، تراکنش (95/14=M، 35/3=SD)، تحول (88/14=M، 90/2=SD) و مشارکت (99/14=M، 26/3=SD) در سطح متوسطی قرار دارند. شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه فرصت های قابل توجهی برای بهبود بلوغ دولت الکترونیک در اختیار دارد و تمرکز بر مؤلفه های تحول، تراکنش، مشارکت، تعامل و دسترسی می تواند در این راستا بسیار حیاتی باشد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 4

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Writer: 

gheiratmand Mahdi

Issue Info: 
  • Year: 

    2025
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    2
  • Downloads: 

    1
Abstract: 

This study explores the transformative role of artificial intelligence (AI) in enhancing organizational behavior management (OBM) and optimizing human resource (HR) practices in small and medium-sized enterprises (SMEs) in Tehran. The aim of the research is to investigate how AI impacts critical HR functions such as recruitment, talent development, performance management, and employee well-being, while also addressing challenges related to data privacy, algorithmic bias, and the potential dehumanization of HR processes. Using a descriptive survey method, data were collected from 97 SMEs via validated questionnaires that measured human resource improvement, organizational citizenship behavior, and AI implementation. The results revealed that AI tools significantly influence OBM and HR optimization, showing a strong correlation between AI implementation and improvements in both areas (r = 0. 76 for OBM, r = 0. 79 for HR optimization, α = 0. 83). AI-driven tools enhance recruitment processes, facilitate objective data-backed decision-making, and provide predictive analytics that help forecast employee turnover and identify high-potential employees. The findings suggest that while AI enhances efficiency and decision-making in HR, it also presents challenges that need to be carefully managed to prevent ethical issues and maintain employee trust. The study underscores the importance of aligning AI capabilities with organizational goals to create a dynamic and responsive HR environment.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 2

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 1
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    18
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

پیش زمینه و هدف: اعتیاد به اینترنت به استفاده وسواس گونه و بیمارگون از اینترنت اشاره دارد که سبب اختلال در عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد است. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ابعاد اضطراب اجتماعی و اعتیاد به اینترنت و پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر أساس این متغیرها در دانش آموزان شهرستان ارومیه می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان شهر ارومیه در سال تحصیلی 1401-1402 می باشد که از بین این افراد 384 نفر به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شده و به طور کامل به پرسشنامه های اعتیاد به اینترنت یانگ (IAT) و اضطراب اجتماعی نوجوانان (SAS-A) پاسخ دادند. نتایج نشان داد که متغیر اضطراب اجتماعی اعتیاد به اینترنت را پیش بینی می کند (R2=0. 22, P>0/001) و اضطراب اینترنت با ترس از ارزیابی منفی (r=-0. 251, P>0/001)، اجتناب اجتماعی و اندوه از موقعیت های جدید (r=-0. 219, P>0/001) و اجتناب اجتماعی و اندوه عمومی (r=-0. 463, P>0/001) رابطه دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که ابعاد اضطراب اجتماعی می تواند به عنوان یک عامل پیش بینی کننده برای اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان عمل کند. همچنین، رابطه معناداری میان اعتیاد به اینترنت و جنبه های مختلف اضطراب اجتماعی، از جمله ترس از ارزیابی منفی و اجتناب اجتماعی در موقعیت های جدید و عمومی، وجود دارد. این یافته ها بر اهمیت توجه به سلامت روان دانش آموزان، به ویژه اضطراب اجتماعی، در پیشگیری و کاهش اعتیاد به اینترنت تأکید می کند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 18

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Writer: 

Lorian Nahid

Issue Info: 
  • Year: 

    2025
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    6
  • Downloads: 

    20
Abstract: 

This article discusses the transformative role of Artificial Intelligence (AI) in social science research, highlighting its impact on methodologies and data analysis. AI technologies, such as machine learning and natural language processing, allow researchers to handle large datasets quickly and uncover insights that traditional methods might miss. These advancements not only enhance research efficiency but also democratize access to analytical tools, enabling more researchers to engage in meaningful inquiry. AI applications include data analysis, sentiment analysis, predictive modeling, and data visualization, all of which contribute to a deeper understanding of social phenomena and informed decision-making. However, the integration of AI raises ethical concerns, including data privacy, algorithmic bias, and the challenges of informed consent, which researchers must address to ensure responsible usage. The COVID-19 pandemic accelerated AI adoption, emphasizing the need for digital solutions in social science. As AI continues to shape the field, ongoing discussions about ethical considerations are essential for maintaining research integrity and promoting social equity. The article also emphasizes AI’s potential to revolutionize research by improving data analysis, streamlining processes, and assisting in writing and publication stages. It calls for an ethical approach to AI use, addressing issues like algorithmic bias and privacy concerns, and suggests collaborative frameworks for achieving the Sustainable Development Goals (SDGs). As the field evolves, AI's integration into social science research will continue to present both opportunities and challenges, requiring a balance between technological benefits and ethical responsibility.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 6

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 20
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    2
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

یکی از مفاهیم کلیدی در علم اخلاق، مفهوم تقوا است. تقوا نیرویی درونی است که فرد دارای آن، از خود در برابر مخالفت با دستورات الهی، محافظت می کند و باعث می شود خواسته های انسان، درمحدوده ی رضایت الهی، قرار گیرد. تقوا یکی از مهمترین فضایلی است که از جهات مختلف در تربیت انسان و اجتماع، تأثیر بسزایی دارد. تجربیات نشان می دهند که افراد با تقوا نسبت به کسانی که خود را پایبند به دستورات دینی نمی دانند، از عملکرد بهتری در جامعه برخوردارند. این پژوهش با روش تحلیلی – توصیفی و با ابزار کتابخانه ای، نقش تقوا در پایبندی به حقوق شهروندی را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. در همین راستا اگر بخواهیم نقش تقوا در پایبندی به حقوق شهوندی را بررسی کنیم، ابتدا باید تقوای فردی و تقوای اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و رابطه بین این دو مهم مشخص شود، انگاه با بیان رابطه تقوای اجتماعی و حقوق شهروندی، ارتباط و تأثیر تقوا (اعم از فردی و اجتماعی ) با رعایت حقوق شهروندی، هویدا خواهد شد. در پایان این نتیجه به دست آمد که اگر تقوای فردی تقویت شود، شاهد تقویت تقوای اجتماعی خواهیم بود و از آنجا که تقوای اجتماعی نقشی مستقیم در پایبندی به حقوق شهروندی دارد، ارتقای تقوای اجتماعی نقش بسزایی در پایبندی آحاد جامعه به حقوق شهروندی خواهد داشت؛ چرا که تقوای اجتماعی ایجاب می کند انسان علاوه بر حضور در صحنه های مختلف اجتماع، در تعامل با مردم در همه محیط ها، با انصاف، خداترس، امانت دار و صادق باشد. در چنین جامعه ای افراد حقوق یکدیگر را تضییع نخواهند کرد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 2

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    2025
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    19
  • Downloads: 

    8
Abstract: 

This study was conducted with the aim of identifying the factors influencing job satisfaction among handwoven carpet weavers. The research employed a qualitative methodology, and sampling was initially carried out using convenience sampling, followed by snowball sampling. The data collection tool in this research was semi-structured interviews, which continued until data saturation was achieved. Ultimately, 64 male and female weavers from the provinces of Isfahan, Ilam, Kurdistan, Tabriz, Qazvin, Tehran, and Alborz were selected as participants in the study. The main research question consisted of an open-ended question aimed at identifying the factors influencing job satisfaction among handwoven carpet weavers. The collected data were analyzed using descriptive statistical tools. The results of this study revealed that factors such as providing insurance for carpet weavers, easy and unimpeded access to raw materials, increasing wages, allocating loans based on fair criteria to those truly eligible, boosting the domestic market and enabling consistent product offerings, changing officials’ perceptions to view weaving as a profession, supporting weavers directly rather than merchants, and promoting policies favoring weavers over traders, were among the key factors influencing job satisfaction among handwoven carpet producers. Among these, providing insurance for carpet weavers was reported by participants as the most significant factor in improving job satisfaction.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 19

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 8
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    4
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

این مقاله به بررسی نقش پلتفرم های اجتماعی در فرایند یادگیری و تعامل بین دانش آموزان و معلمان می پردازد. با توجه به رشد روزافزون فناوری و استفاده از شبکه های اجتماعی، این پژوهش به تحلیل چگونگی بهره برداری از این ابزارها در بهبود کیفیت آموزشی و تسهیل ارتباطات پرداخته است. در این پژوهش برای گردآوری و جمع آوری اطلاعات، از روش ترکیبی (کیفی و کمی) استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که استفاده مؤثر از پلتفرم های اجتماعی می تواند به افزایش مشارکت دانش آموزان، بهبود یادگیری و تقویت روابط معلم-دانش آموز منجر شود.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 4

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    12
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

هدف: این پژوهش با هدف بررسی نقش روش های تدریس خلاق در پرورش خلاقیت دانش آموزان و شناخت موانع موجود در این زمینه انجام شده است. پرورش خلاقیت به عنوان یک هدف اصلی در نظام تعلیم و تربیت شناخته شده است و معلمان باید شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان به تفکر خلاقانه تشویق شوند. روش: روش پژوهش حاضر مرور نظام مند است که با تمرکز بر یک سؤال پژوهشی مشخص، تلاش می کند تمامی شواهد تحقیقات مهم مرتبط با آن سؤال را شناسایی، ارزیابی، انتخاب و ترکیب کند. داده ها از مقالات منتشر شده در سال های 1400 تا 1403 جمع آوری شده اند. جامعه آماری و نمونه آماری: جامعه آماری شامل تمام مقالات مرتبط با نقش روش های تدریس خلاق در پرورش خلاقیت دانش آموزان است که در سال های 1400 تا 1403 منتشر شده اند. نمونه آماری شامل مقالاتی است که بر اساس معیارهای ورود و خروج انتخاب شده اند. یافته ها: یافته های این پژوهش نشان می دهد که موانعی مانند ارزیابی منفی از خود، ترس از شکست، و روش های سنتی تدریس می توانند خلاقیت را محدود کنند. استفاده از روش های تدریس خلاقانه مانند یادگیری مبتنی بر پروژه، بازی های آموزشی، و فناوری های تعاملی می تواند به افزایش خلاقیت و مشارکت دانش آموزان کمک کند. نتیجه گیری: این پژوهش نشان می دهد که روش های تدریس خلاق به توسعه تفکر خلاق و انتقادی کمک می کنند و محیط های آموزشی و خانوادگی نقش مهمی در شکوفایی خلاقیت دارند. توسعه روش های آموزشی نوین و ارتقای کیفیت یادگیری در مدارس می تواند به توانمندسازی خلاقیت دانش آموزان کمک کند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 12

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    12
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

یکی از دلایل عمده بسیاری از اختلالات رفتاری و شخصیتّی در کودکان و نوجوانان، ضعف در اعتماد به نفس و احساس خودارزشمندی (عزت نفس) است، بنابر این امروزه در اصلاح و درمان بسیاری از این اختلالات، پرورش و تقویّت احساس اعتماد به نفس و مهارتهای فردی و اجتماعی آنان، نقش بسزایی ایفا می کند. شروع مدرسه زمان خوبی برای تقویت اعتماد به نفس است، زمانی که قصد داریم به فرزندمان بیاموزیم چه اهدافی را در زندگی داشته باشد و برای رسیدن به آن ها چگونه تلاش کند، باید احساساتی را که باعث تقویت تفکرات منفی در آن ها می شود کاهش دهیم. به این منظور باید باورها و توقعات سختی که از خود دارد و باعث ضعیف شدن اعتماد به نفسمی شود و به آن شدت می بخشد را تغییر دهیم یکی ازدلایل عدم یادگیری در کودکان ضعف دراعتمادبه نفس است واین رابطه مستقیمی باچگونگی نگرش فرد نسبت به خو ددارد درمان آن بدون توجه به اصول وروشهای تقویت اعتمادبه نفس انجام نمی پذیرد در اوایل سال تحصیلی وقتی مشاهده کردم که دانش آموزم درفعالیت های داوطلبانه شرکت نمی کندو کمتر سعی می کند در فعالیت های کلاسی و همچنین فعالیت های گروهی شرکت نماید بنا بر این در جهت رفع این مشکل فعالیت های درحد توان ازاوخواستم تابا تلاش خود به موفقیت برسد و او را ترغیب به داشتن دوستان بیشتری نمودم تا از این طریق انگیزه یبیشتری برای سخن گفتن وابراز وجود داشته باشد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 12

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    41
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

این پژوهش با هدف بررسی تأثیر طلاق والدین بر اعتماد به نفس نوجوانان انجام شد. جامعه آماری شامل 45 نوجوان 11 تا 18 ساله با والدین طلاق گرفته بود که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد اعتماد به نفس کوپراسمیت جمع آوری و با روش های آماری شامل رگرسیون خطی و آزمون کولموگروف-اسمیرنف تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که طلاق والدین تأثیر منفی و معناداری بر اعتماد به نفس نوجوانان دارد. (p<0. 001)، همچنین، مؤلفه های اجتماعی، خانوادگی و آموزشگاهی تأثیر مثبت و معناداری بر اعتماد به نفس داشتند. ضریب تعیین نشان داد که 67٪ از تغییرات اعتماد به نفس توسط متغیرهای مستقل توضیح داده می شود. نتایج این پژوهش بر لزوم توجه به تأثیرات روان شناختی طلاق بر نوجوانان و تقویت عوامل حمایتی مانند محیط خانوادگی، اجتماعی و آموزشی تأکید می کند. پیشنهاد می شود در پژوهش های آینده، نقش عوامل میانجی و مداخلات روان شناختی برای کاهش تأثیرات منفی طلاق بررسی شود. این مطالعه گامی مهم در جهت درک بهتر پیامدهای طلاق بر سلامت روانی نوجوانان و ارائه راهکارهای عملی برای حمایت از آن ها است.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 41

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    28
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

مصرف بیش از حد الکل با سلامت روانی ضعیف و خطراتی برای ایمنی جسمانی مرتبط است. لذا پژوهش حاضر با هدف مرور پیش بینی کننده های سوء مصرف الکل و عوامل زمینه ساز آن در افراد مورد انجام شد. در این مرور روایتی مقالات منتشر شده انگلیسی در پایگاه های معتبر اطلاعاتی شامل PubMed، Elsevier، Scopus و MEDLINE با کلید واژه های سوء مصرف الکل، اختلال مصرف الکل، الکلیسم، پیش بینی کننده های سوء مصرف الکل در بازه زمانی سالهای 2019 تا 2023 مورد جستجو قرار گرفت. از بین 2037 مقاله، 14 مقاله انتخاب شد. نتایج مطالعات نشان داد که پیش بینی کننده های سوء مصرف الکل شامل استرس، شخصیت، اضطراب اجتماعی، اضطراب فراگیر، بی نظمی هیجانی، تکانشگری، عکس العمل به نشانه، زمینه ژنتیک افسردگی اساسی، مصرف تفننی الکل، انظباط والدین ادراک شده، حالات هیجانی گذرا، نظریه ذهن، سوگیری توجه به الکل، علائم استرس پس از صانحه، فوریت منفی و پریشانی روان می شوند. این مرور روایتی جامع به پیش بینی کننده های سوء مصرف الکل و اعتیاد به الکل می پردازد، که شامل عوامل ژنتیکی، عصبی، روان شناختی و اجتماعی می شود. با تاکید بر اهمیت متغیرهای متنوع، یافته های این پژوهش به درک دقیق تر این اختلالات کمک کرده و مفاهیمی را برای استراتژی های پیشگیری و مداخله مناسب برای رسیدگی به چالش فراگیر سلامت عمومی اختلالات مرتبط با الکل ارائه می دهند.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 28

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1403
  • Volume: 

    19
Measures: 
  • Views: 

    12
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

آموزش علوم اجتماعی در مدارس نقش بسیار مهمی در اجتماعی شدن و پرورش مهارت های اجتماعی دارد. این دروس به دانش آموزان امکان می دهند تا با جوامع مختلف آشنا شوند، مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنند، و تفکر انتقادی خود را توسعه دهند. همچنین، این آموزش ها دانش آموزان را برای مشارکت شهروندی آماده می کنند و آن ها را به حل مسائل اجتماعی موثر تر در جامعه ترغیب می کنند. به طور کلی، آموزش علوم اجتماعی در مدارس یک سنگ بنای اساسی برای توسعه فردی و اجتماعی دانش آموزان است که به آن ها کمک می کند تا به عنوان شهروندان فعال و مسئول در جوامع مختلف عمل کنند. آموزش علوم اجتماعی در مدارس به عنوان بخشی اساسی از برنامه تحصیلی، نقش بسیار مهمی در شکل دهی به توانایی ها و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارد. این دروس، علاوه بر ارتقاء دانش و درک از جوامع مختلف، به دانش آموزان کمک می کنند تا مهارت های زندگی اجتماعی و شهروندی را فرا بگیرند. از جمله اهداف این آموزش ها می توان به توسعه تفکر انتقادی، تقویت مهارت های ارتباطی، آمادگی برای حل مسائل اجتماعی، و تشویق به مشارکت فعال در جامعه اشاره کرد. این درس ها، دانش آموزان را به عنوان شهروندانی آگاه، مسئول، و متعهد در جامعه آماده می سازند که به نیازها و چالش های اجتماعی با دیدگاهی کاملاً متفاوت و سازنده نگریسته و در راستای بهبود جوامع خود فعالیت می کنند. از این رو، آموزش علوم اجتماعی نه تنها به عنوان یکی از بخش های اصلی برنامه تحصیلی، بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند در تربیت نسل هایی با پتانسیل بالا برای ساختن جوامع بهتر و پویاتر، بسیار حیاتی و اساسی می باشد.

Yearly Impact:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 12

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button