نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسنده: 

اصیلی زهرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    240
  • دانلود: 

    127
چکیده: 

رویکرد روز افزون استفاده از گیاهان دارویی و فرآورده های حاصله از آن نقش گیاهان را در چرخه اقتصاد جهانی پر رنگ تر کرده است و حجم مبادلات وسیعی پیرامون این موضوع شکل گرفته و تجارت گیاهان دارویی، بسیار سود آور است. ایران نیز با توجه به تنوع اقلیم پوشش گیاهی می تواند در این تجارت پرسود سهیم بوده به بهبود اقتصاد خویش کمک کند. صنعت تولید گیاهان دارویی و صادرات آن، وابستگی کشور را به صادرات نفتی و فرآوردهای نفتی کم کرده در رونق صادرات غیر نفتی بسیار مثمر ثمر است. از طرف دیگر پتانسیل بالای ایران در زمینه ی تولید محصول با کیفیت مرغوب همواره می تواند امنیت اقتصادی مناسبی را برای این محصولات در سطح بازارهای جهانی داشته باشد. بنابراین با توجه به اهمیت گیاهان دارویی و متابولیت های مشتق از آنها در تامین سلامت جوامع بشری و پتانسیل بالای اقتصادی این گیاهان به عنوان یک منبع در آمد مطمئن لازم است در کشور ما عوامل موثر بر توسعه صادرات این محصولات مورد بررسی قرار بگیرد. امید است با توجه به نتایج حاصله توسعه تجارت گیاهان دارویی در راستای رشد صادرات و حفظ و بهبود موقعیت جهانی ایران در این زمینه افزایش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 240

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 127
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    111
  • دانلود: 

    60
چکیده: 

هوشمندی در فرودگاه ها نیازمند بکارگیری الگو و مدل های مدیریتی به روز و کارا با در نظر گرفتن تمامی پارامترهای پایه و سطح بالا است. همچنین همروند با ارتقای فناوری، بهبود تفکر سازمانی در محیط های مشتاق به هوشمندگرایی از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا همانگونه که هوشمندسازی روز به روز دستخوش تغییر است، راهبرد و استراتژی نیز برای حفظ خود در چرخه پیشرفت، بایستی مدیریت تلفیقی را در کنار مدیریت یکپارچه در برنامه خود بکار گیرد. البته بایستی اذعان داشت که در مدل های مدیریتی و معماری های کنونی و کلاسیک بکارگیری سرویس ها و الگوهای کمک تصمیم گیر و پیش بینی کننده، سازمان ها را در این راستا هدایت می نماید؛ ولی این اقدامات مهندسی و کنترلی بخاطر محدودیت در تغییرپذیری و انعطاف کم زیرساخت کاری-رفتاری فرودگاه ها، چالشی اساسی در هوشمندتر نمودن تمام لایه های عملیات فرودگاهی است. این مقاله به ارائه معماری سه لایه ای می پردازد، که در بردارنده پارامترهای رصد رفتاری-کاری، بازخوردهای علوم شناختی-اجتماعی و متدهای سطح بالای عملیاتی-مدیریتی کلان سازمانی است. همچنین این مقاله سعی می نماید در مقایسه ای واقعی و تخصصی، افزایش بهره وری معماری مدنظر را در برابر الگوی معماری دو لایه در نیل به سرویس های سطح بالاتر فرودگاهی ارائه نماید؛ که خود واسطی کارا در جهت حرکت به سمت فرودگاه هوشمندتر خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 111

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 60
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    254
  • دانلود: 

    91
چکیده: 

از سحرگاه پنجم خرداد سال 1287 خورشیدی، که مته حفاری در چاه شماره یک مسجد سلیمان، به نفت رسید تاکنون، صنعت نفت و گاز و به ویژه صنعت حفاری در ایران دچار تغییر و تحولات عمده گردیده است؛ که از جمله این تغییرات می توان به رشد فزاینده دانش تخصصی علوم مرتبط با این حوزه که پیش قراول صنعت نفت و گاز می باشد اشاره نمود، لذا از یک سو رشد علوم مرتبط با صنعت حفاری و از سوی دیگر تغییرات سریع در دنیای دیجیتال، شبکه پیچیده ای از فن آوری های به هم وابسته را پدید آورده که به منظور هماهنگی و برنامه ریزی در حوزههایی همچون کلان داده، حمکرانی داده، مدیریت داده و تحول دیجیتال در صنعت نفت، نیازمند درک مشترک از مفاهیم تخصصی، ابزار و اتفاق نظر در خصوص راهبردهای موثر در بکارگیری آنها هستیم. لذا هدف اصلی از انجام این پژوهش، بررسی و شناسایی فرصتها و چالشهای پیش روی بکارگیری فناوریهای کلان داده در صنعت نفت ایران با هدف ارائه راهبردهایی برای بکارگیری موثر و رفع موانع آن میباشد. این پژوهش از نظر هدف، توسعه ای کاربردی و از نوع پژوهش های توصیفی پیمایشی است؛ که با--توجه به ماهیت مسئله، رویکرد کمی و کیفی و چند مرحله ای به عنوان روش تحقیق انتخاب می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 254

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 91
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    401
  • دانلود: 

    177
چکیده: 

اهمیت خاصی که در جهان کنونی شرکت های مختلف برای تدوین استراتژی قائل هستند، مبیّن این دیدگاه است که در فرآیند آگاهانه تدوین استراتژی فواید ارزشمندی نهفته است. امروزه با توجه به خصوصی سازی سازمان ها و در شرایط رقابتی روزافزون در زمینه افزایش فروش و اندازه سهم بازار، آنچه بیش از همه در فرآیند برنامه ریزی بازار و بازاریابی اهمیت دارد، به کارگیری استراتژی رقابتی است. هدف از تهیه این مقاله مروری، بررسی اجمالی و کوتاه تأثیر استراتژی های رقابتی پورتر بر شرکت هاست. یک شرکت باید بتواند از طریق خلق تمایز در کسب و کار، خود را حفظ کرده، با رهبری هزینه بتواند محصولات و خدمات خود را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت در اختیار مصرف-کنندگان قرار داده و از طریق تمرکز بر بازار و شناخت مشتریان بالقوه و همچنین مشتریان همیشگی وفادار بتواند کالا و خدمات تخصصی خود را در اختیار آنان قرار دهد. همچنین در بحث نتیجه گیری به شمار اندکی از مزایای داشتن استراتژی در کسب و کار پرداختیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 401

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 177
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    165
  • دانلود: 

    112
چکیده: 

در این مقاله هدف ما تشریح چگونگی ساخت و طرز کار ربات غذا دهنده حیوانات است. این ربات برای کمک به کسانی ساخته شده که زمان زیادی را خارج از منزل می گذرانند و وقت کافی برای غذا دادن به حیوان خانگی خود ندارند. در این ربات مخزنی برای غذا تعبیه شده است؛ مخزن به صورتی انتخاب شده است که کاربر برای چند وعده به صورت یکجا می تواند در آن غذا بریزد تا زمانی که برای مدت طولانی خارج از منزل هست، غذای کافی در دسترس حیوان باشد. ارتباط با این ربات از طریق اس ام اس میسر میشود، تا کاربر بتواند در هر زمان و با کمترین امکانات از راه دور به حیوان خود غذا دهد. در این پروژه ما با استفاده از ماژول SIM800L، آردوینو و همچنین یک سروو موتور و دیگر اجزای ضروری مدار که بر روی یک محفظه طراحی شده اند این پروسه را ممکن کردیم. با توجه به کاربرد بالای این وسیله میتوان از آن در منازل، پارک ها، مراکز نگهداری حیوانات و پناهگاها، موزه ها، باغ وحش ها و. . . استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 165

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 112
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    1233
  • دانلود: 

    521
چکیده: 

دیجیتالی شدن به طور گسترده به ساختار بسیاری از حوزه های مختلف زندگی اجتماعی در اطراف ارتباطات دیجیتال و زیرساخت های رسانه ای اشاره می کند؛ بنابراین تحول دیجیتالی، تأثیر شدیدی بر رفتار و فرهنگ جامعه، روند تجارت صنعت، ساختار مالی و رشد یک کشور دارد. علاقه به فناوری های دیجیتال در صنعت بیمه در حال افزایش است. بیمه، یک حوزه محافظه کار است که با دقت، نوآوری ها را می پذیرد. دورکاری و سرویس دهی به کاربران، روند رشد خدمات اینترنت را در بسیاری از فعالیت های سنتی، از جمله در صنعت بیمه تقویت می کند. امروزه این امر باید در شرکت های بیمه مورد توجه قرار گیرد، جایی که در این راستا، نیاز به کارمندان دفاتر و نمایندگان بیمه کاهش می یابد، اما تقاضا برای متخصصانی که آماده ترکیب شایستگی های بیمه با دانش و مهارت های دیجیتالی هستند، افزایش می یابد. تحول دیجیتالی برای مشتریان و پذیرش بیمه نامه ها نه تنها به نفع مشتریان خواهد بود؛ بلکه شرکت بیمه فرصتی برای گسترش حوزه و تجارت خود پیدا می کند. در این مقاله، مروری بر پژوهش های پیشین در زمینه دیجیتالی شدن در صنعت بیمه صورت می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1233

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 521
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    298
  • دانلود: 

    151
چکیده: 

زمینه وهدف: هدف ار انجام این تحقیق، بررسی تأثیرفرسودگی شغلی برتعهد سازمانی کارکنان مشاغل انتظامی می باشد. مواد و روش تحقیق: روش مطالعه در این تحقیق به صورت کتابخانه ای می باشد. برای این منظور از مطالب موجود در مقاله، تحقیق های چاپ شده و همچنین مطالب دیجیتالی استفاده شده است. یافته ها و نتایج: با توجه به تحقیقات انجام شده فرسودگی شغلی تحت تأثیر عوامل مختلف روانی از جمله استرس، بی خوابی و. . . دو چندان شده و باعث از کاهش تعهد سازمانی می گردد. فرسودگی شغلی در نتیجه استرس افزایش پیدا می کند، یعنی هر چه استرس بالاتر رود فرسودگی شغلی افزایش می یابد و عملکرد سازمانی کاهش پیدا میکند. کارکنان مشاغل انتظامی به دلیل اینکه وظایفی مربوط به برقراری امنیت در سطح حوزه استحفاظی را بر عهده دارند با استرس و فشار روانی بیشتری در شغل خود مواجه هستند و در نتیجه استرس زیاد دچار فرسودگی شغلی می شوند. همچنین با توجه به اینکه فرسودگی شغلی و مؤلفه های آن با عملکرد سازمانی رابطه منفی معنی داری دارد در نتیجه یکی از عوامل اثرگذار بر عملکرد سازمانی، فرسودگی شغلی کارکنان می باشد. با توجه به اثرات زیان بار فرسودگی شغلی در کارکنان و تأثیر آن بر تعهد سازمانی، مسئولان برای کاهش عوامل استرس زا مانند نیازهای روانی و فیزیکی محیط کار، فقدان حمایت، عدم امنیت شغلی و هم چنین رسالت شغلی را باید مد نظر قرار دهند. تعهد سازمانی وابستگی روانشناختی است که یک کارمند نسبت به سازمان دارد. تعهد سازمانی یک حالت روانی که نشان دهنده نوعی تمایل  تعهد عاطفی و تعهد مستمر و الزام جهت اشتغال در سازمان (تعهد هنجاری )است. مدیران به منظور بهبود عملکرد سازمانی و جلوگیزی از فزسودگی شغلی علاوه بر توجه بر ارتقا مؤلفه های هوش سازمانی و پیاده سازی مؤلفه های چابکی سازمانی، از اقدامات لازم به منظور حفظ علاقه وتمایل کارکنان به سازمان )تعهد مستمر، تعهد عاطفی( غافل نباشندو احساس مسئولیت در برابر اهداف سازمان )تعهد تکلیفی( در میان کارکنان تقویت شود. بالا بودن تعهد سازمانی، نشانگر پذیرش اهداف و ارزشهای سازمانی از طرف کارکنان بوده و کارکنان متعهد عملکرد شغلی بهتری در سازمان دارند و میزان فرسودگی شغلی نیز در آنها کمتر رخ می دهد. بنابراین لازم است مدیران و مسئولین برای بالا بردن میزان آن بکوشند و آن را جزء برنامه های خود قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 298

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 151
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    345
  • دانلود: 

    102
چکیده: 

توسعه شهرنشینی، یکی از عوامل اصلی پیش برنده جهان در قرن حاضر است. روند سریع افزایش شهرنشینی، جوامع را با چالش هایی در حوزه مدیریت، محدودیت منابع و توسعه پایدار، مواجه ساخته است. مدل «شهر هوشمند» برای پاسخ به این چالش ها و با تکیه بر فناوری های نوین ایجاد شده است. شهر هوشمند، بسترهای جدیدی را برای مدیریت منابع، افزایش نوآوری و توسعه پایدار فراهم می کند و بر این اساس اکوسیستم جدیدی را نیز برای کسب وکارها می آفریند. علی رغم مطالعات فراوان در حوزه شهر هوشمند، عدم نگاه همه جانبه، معمولاً پژوهش های این حوزه را دچار نواقصی کرده است. یکی از فناوری ها که کاربردهای متعددی در شهر هوشمند دارد، فناوری نوین «اینترنت اشیاء» است؛ این فناوری به معنای اتصال اشیاء به شبکه اینترنت و ارتباط برقرار کردن آنها با محیط و سایر اشیاء هوشمند است که فرصت-های بسیاری را ایجاد می کند و به شدت نیز در حال توسعه است. توسعه فناوری اینترنت اشیاء، علی رغم این که بسیاری از مشاغل سنتی را حذف خواهدکرد، فرصت های متعددی را نیز پیش روی کسب وکارها قرار می دهد. ما در این پژوهش، به بررسی جامع، طبقه بندی و انتخاب 43 نمونه موفق از کسب وکارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء در شهر هوشمند پرداخته ایم. بر اساس طبقه بندی و تحلیل انجام شده، ضمن بررسی نمونه های موفق در جهان، می توان با نگاهی جامع، به شناخت اکوسیستم لازم برای این کسب-وکارها رسید و فرصت ها و چالش های پیش روی آن ها را شناخت. عناصر اصلی اکوسیستم شهر هوشمند شامل دولت، جامعه، کسب وکارها و دانشگاه هر کدام، وظایف و نیازهایی برای توسعه این کسب وکارها دارند که در نتیجه پژوهش مورد توجه واقع شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 345

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 102
نویسنده: 

بابالو محمدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    136
  • دانلود: 

    45
چکیده: 

رویدادهای برفی علیرغم قابل پیشبینی بودن، می توانند به فاجعه ای در سطح گسترده تبدیل شوند و حمل و نقل، این شاهرگ حیاتی کمک رسانی در حین فاجعه را با اختلال مواجه کنند. در پی وقوع یک فاجعه، فرودگاه ها نقش دوگانه ای دارند؛ هم به عنوان یک پناهگاه و هم به عنوان مراکز ترانزیتی برای کمک های بشردوستانه و حیاتی. لذا پیشبینی فرایندهای لازم در هنگام وقوع رویدادهای برفی مخاطره آمیز و انجام مانورهای لازم برای کسب آمادگی مواجهه با این رویدادها، از اولویت های پیش رو در مدیریت فرودگاهی است. این مقاله به بررسی رویداد برفی دسامبر 2010 فرودگاه هیترو لندن، به عنوان نمونه مورد بررسی در زمینه تاب آوری زمستان در یک فرودگاه مطرح بین المللی پرداخته است و ضمن بررسی شرایط پیش از وقوع رویداد و گزارشات و پیشبینی های هواشناسی، به اتفاقات و تصمیمات اتخاذ شده در حین و روزهای بعد از آن می پردازد و مشاهدات و توصیه های هیئت تحقیق تاب آوری زمستان هیترو را بیان می کند. در این تحقیق، تنگناها در فرایندهای برنامه ریزی و آماده سازی، کنترل و هدایت، ارتباطات و وضعیت رفاهی مسافران، مشاهده شده و در همین زمینه نیز توصیه های 14 گانه ای صورت گرفته است. این مقاله علاوه بر ارائه این توصیه ها و پیشنهادات، پیاده سازی Airport-CDM، تصمیم گیری مشارکتی فرودگاهی را به عنوان راهکاری برای کاهش پیامدهای عملیاتی چنین رویدادی، معرفی می کند. در حوزه عملیات هوانوردی، گرایش اصلی صنعت ایجاد قابلیت پیشبینی به منظور به حداکثر رساندن ظرفیت ترمینال ها و باندهای پروازی است. مکانیسم اصلی A-CDM به-اشتراک گذاری و شفافیت اطلاعات است. این اطلاعات به اشتراک گذارده شده موجب افزایش آگاهی از موقعیت شده و امکان تصمیم گیری مشارکتی را برای افزایش کارایی کلی سیستم، به ویژه در شرایط بروز بحران، نظیر آنچه در دسامبر 2010 در هیترو روی داد، فراهم می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 136

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 45
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    142
  • دانلود: 

    55
چکیده: 

در این تحقیق به بررسی کارایی ادارات آب و فاضلاب شهرهای استان یزد (یزد، شاهدیه، حمیدیا، زارچ، اشکذر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، نیر، مهریز، هرات، مروست، بافق، بهاباد) پرداخته شده است. به منظور مقایسه کارائی ادارات، از مدل تحلیل پوششی داده های چندبخشی استفاده شد. بخش های مهم مورد بررسی جهت شناخت مدل عبارتند از بخش 1: فرایندهای مدیریتی و مالی پشتیبانی بخش2: خدمات پس از فروش مشترکین بخش3: مهندسی توسعه بخش4: بهره برداری بخش5: فروش انشعاب. شاخص های مهم با استفاده از نظرسنجی مدیران شناسایی گردید، که 11 شاخص به عنوان ورودی بخش های مختلف، 22 شاخص به عنوان شاخص میانی و یک شاخص (کارائی کلی) به عنوان خروجی مدل در نظر گرفته شد. سپس طی مصاحبه با کارشناسان مربوطه مقادیر هر یک از شاخص ها استخراج گردید. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد بخش های فرایندهای مدیریتی و مالی پشتیبانی، مهندسی توسعه، بهره برداری، خدمات پس از فروش مشترکین، ضریب اهمیت بیشتری در محاسبه کارائی ادارات دارند. همچنین نتایج نشان می دهد که شهرهای میبد و یزد نمره کارائی بالاتری نسبت به سایر شهرها دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 142

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 55
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    251
  • دانلود: 

    224
چکیده: 

همان طورکه می دانید استمرار و پایداری سازمان ها در گرو ارتقای عملکرد اجرایی در حوزه ی عملیاتی و تجاری و در پی آن جلب رضایت مشتری است. لذا کیفیت مهم ترین عامل برای موفقیت در بازارهای جهانی است و پاسخ به این سوال که چگونه می توان میزان رضایت مشتریان را افزایش بخشید؟ همواره در گذر زمان چالش برانگیز بوده است. از اینرو سازمانهایی در عرصه رقابت موفق ترند که با ایجاد مزیت رقابتی در سطح کلان بتوانند گوی سبقت را بربایند. حال ذکر این نکته بسیار مهم و ضروری که تمامی برنامه ها و متدهای مربوط به استانداردهای ایزو به منظور یاری رساندن نهادها در جهت اجرای سودمند و مؤثر سیستم مدیریت کیفیت تدوین می شوند، مستلزم به کارگیری عواملی چون نیروی اداری، فنی و انسانی تواماً در راستای بهبود کیفیت و خلق اهداف سازمان هاست که این خود مستلزم تجزیه وتحلیل فرآیندهای سیستماتیک که شالوده اصلی مدیریت کیفیت به شمار می روند، هستند. بنابراین کیفیت صرفاً به معنای رجحان نیست بلکه پیروی از الگویی است استاندارد که منجر به نظم، قانون، ضابطه و امثال آن می شود. در این راستا استاندارد و ایزو دو اهرم مکمل در تبیین مفهوم کلی کیفیت به شمار می روند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 251

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 224
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    887
  • دانلود: 

    506
چکیده: 

مصرف کنندگان در بازارهای امروزی انتظار دارند که از برند یا محصولی که خریداری می کنند، رضایت داشته باشند، با این حال رضایت مشتری برای برقراری رابطه ی مستمر با یک برند کافی نیست. ایجاد یک پیوند عاطفی که فراتر از رضایت باشد به منظور میسرساختن وفاداری مصرف کننده ضروری است. مشتریان وفادار و رضایت مند امروزی، مشتریان وفادار طولانی مدت یک برند نیستند: آنها اغلب می توانند برندها را تعویض کنند. بر همین اساس، در تحقیقات بر (عشق به برند) تمرکز کرده اند که یک بعد عاطفی از وفاداری به برند جهت حفظ مشتریان در بلندمدت است. این تحقیق با هدف ارزیابی و وفاداری مشتری که از پیامدهای عشق به برند بوده؛ انجام شده تا بتواند راهبردهای علمی و کاربردی را به مدیران و صاحبان برندها ارائه دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 887

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 506
نویسنده: 

فرخ مریم | فرخ عباس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    231
  • دانلود: 

    92
چکیده: 

با نگاهی به چشم انداز توسعه صنعت حمل ونقل کشور، ضرورت احداث و بهره برداری از خطوط ریلی و جاده ای ملموس می گردد. در حال حاضر در محاسبات اقتصادی احداث و بهره برداری از شبکه های ریلی و جاده ای، عمدتا به هزینه های مستقیم و آشکار توجه می گردد، اما هزینه های ثانویه و پنهان کمتر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین توجیه اقتصادی هزینه ها ی پروژه ها بر اساس یارانه های دولتی صورت می گیرد در حالیکه اگر هزینه های واقعی بدون یارانه و بر اساس قیمتهای واقعی در نظر گرفته شود، اقتصادی بودن بسیاری از پروژه ها مورد تردید قرار خواهد گرفت. در این مقاله انواع هزینه های پنهان-اما تاثیر گذار-در پروژه های ریلی و جاده ای مورد بررسی قرار گرفته است و تاثیر آنها در ارزیابی اقتصادی پروژه های بر اساس قیمت تمام شده واقعی مشخص شده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد در صورت محاسبه هزینه های پنهان، پروژه های ریلی از نظر اقتصادی در جایگاه بالاتری نسبت به پروژه های جاده ای قرار خواهند گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 231

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 92
نویسنده: 

وفایی سارا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    764
  • دانلود: 

    380
چکیده: 

هدف اساسی این تحقیق، پاسخ به این سؤال بوده است که میزان دریافتی کارکنان، تا چه اندازه بر رضایت شغلی آنها تاثیر دارد و این پدیده چه آثار و تبعاتی را از خود برجای می گذارد؟ این مساله به اتکاء پایه های نظری که مشتمل بر نظریهه ای انگیزشی، رضایت شغلی و نظریه های مربوط به حقوق و دستمزد است توصیف و تبیین شده است. نتایج مطالعه نشان داد که کارمندان به لحاظ ابعاد پنج گانه رضایت شغلی (نوع کار، همکاران، وضعیت ارتقاء در محل کار، پرداخت ها و سرپرست) مختلفی از خود نشان می دهند، در اکثر موارد میزان دریافتی بالاتر باعث افزایش رضایت شغلی و کاهش مشکلات دیگر می شود. بیشترین میزان رضایت از نوع کار، پرداخت ها و وضعیت ارتقاء در میان کارمندان شاغل در سازمان های اقتصادی و اجتماعی، و بیشترین میزان رضایت از همکاران و سرپرست در میان کارمندان شاغل در سازمان های فرهنگی است. علاوه بر آن ارتباط روشنی میان پرداخت های غیرمستقیم، رضایت شغلی و تعداد سازمانی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 764

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 380
نویسنده: 

ابهرک پور نادیا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    114
  • دانلود: 

    67
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر اقدامات منابع انسانی بر عملکرد سازمانی است. جامعه آماری این تحقیق را 300 نفر از کارکنان، مدیریت درمان و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی اهواز، تشکیل می دهد. روش پژوهش حاضر بر اساس هدف، کاربردی و بر حسب نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی به شمار می آید، و از حیث ارتیاط بین متغیرهای تحقیق از نوع علی و به طور مشخص مبتنی بر مدل یابی معادلات ساختاری است. به منظور سنجش متغیرهای تحقیق نیز از پرسشنامه و روش های تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از نرم افزار SPSS. 18 و LISREL. 8. 5 بهره گرفته شده است. نتایج تجزیه و تحلیل پرسشنامه نشان داد که اقدامات منابع انسانی (و ابعاد آن) تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 114

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 67
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    1775
  • دانلود: 

    982
چکیده: 

بازاریابی تأثیرگذار (اینفلوئنسر مارکتینگ) سراسر جهان در حال گسترش است و بازاریابان تشویق شده اند این استراتژی بازاریابی را به عنوان گزینه های اساسی خود ببینند. امروزه صنعت پوشاک و لباس مورد توجه زیادی قرار گرفته است و به یک روزمره در زندگی افراد تبدیل شده است. دنیای آنلاین بستری برای فروش و دستیابی به مخاطبان هدف است. یکی از راه های مؤثر، استفاده از تأثیرگذاران در کمپین های بازاریابی است. تأثیرگذاران صنعت پوشاک و لباس تأثیر زیادی بر دنبال کنندگان خود دارند. این پژوهش به دنبال عوامل قصد خریدی است که افراد تأثیرگذار رسانه های اجتماعی در صنعت پوشاک و لباس دارند. تأثیرگذاری قصد خرید کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام بررسی شده است و به نظریه های اعتبار منبع و مدل های جذابیت منبع استناد شده است. متغیرهای استفاده شده، اعتماد داشتن، تخصص، شباهت، آشنایی و دوست داشتنی بودن است. همچنین از روش های کمی و پرسشنامه های نظرسنجی برای به دست آوردن داده های کاربران اینستاگرامی بالاتر از 15 سال استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار های SPSS و SmartPLS استفاده شده است. نتایج بدست آمده از قصد خرید مثبت تحت تأثیر متغیرهای شباهت و آشنایی حکایت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1775

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 982
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    437
  • دانلود: 

    335
چکیده: 

امروزه سازمان ها در اقتصاد جهانی به صورت رقابتی فعالیت می کنند. در این رقابت، کارآمدی و مسئولیت پذیری خود را به نمایش می گذارند. علاوه بر نگرانی های زیست محیطی که منجر به تغییر استراتژی های سازمان ها شده است به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و اجرای شیوه های مناسب با سرعت بیشتر عمل می نمایند. با مطالعات در این باب مشخص می شود سیستم منابع انسانی از شیوه کار قدیمی مثل درگیربودن با فعالیت های جسمی خسته-کننده به سمت فرآیند های مشارکتی و حمایتی پیش رفته اند. لذا با توجه به ماهیت نظری تحقیق و با استفاده از منابع این پژوهش که بخشی از مقالات در دسترس است و به صورت کتابخانه ای مطالعه و گردآوری شده است، به بررسی مدیریت منابع انسانی سبز و کسب وکارهای نوپا می پردازد. نتیجه حاصل شده از نوشتار آشنایی با مفاهیم مرتبط با منابع انسانی سبز و کسب وکارهای نوپا و بررسی نقش منابع انسانی سبز بر کسب وکار نوپا است. با نگاهی به اهمیت موضوع، التزام عملی و باور مدیریت به منابع انسانی سبز و کسب وکارهای سبز، نیاز به داشتن دید جامع به کلیه عوامل عملیاتی است که غافل بودن از بعضی از آن ها موجبات عدم موفقیت در استقرا این مهم را فراهم می سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 437

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 335
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    1682
  • دانلود: 

    949
چکیده: 

در دهه های اخیر مهم ترین چالش در جامعه، به خصوص جامعه معماران، مسئله بحران انرژی می باشد. این مسئله از زمانی بوجود آمد که جامعه رو به صنعتی شدن رفت و از سنتی بودن فاصله گرفت. با اینکه صنعتی شدن دستاورد مهمی ست و تاثیر بسیاری بر معماری پدید آورد، اما از سوی جامعه مصرف گرا توجه چندانی نشد و به جای اینکه صنعت کمک کننده باشد، پیامدهایی منفی بر زندگی ساکنین کره زمین گذاشت. پیامدهایی از جمله گرم شدن کره زمین و افزایش آلودگی هایی که با استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی پدید آمده است. امروزه که بحران تمام شدن منابع انرژی در بین جامعه ای که دغدغه شان حفظ و نگهداری محیط زیست و حیات است شکل گرفته است به دنبال راه حل هایی می باشیم که از انرژی های تجدیدپذیر یا پایدار استفاده کنیم که جایگزینی مناسب در بسیاری از بخش های حیات اند. هدف این مقاله استفاده مناسب از انرژی های تجدید پذیر(آب، باد، خورشید و. . . )، روش های پایدار و حداقل استفاده از انرژی های تجدید ناپذیر است که کیفیت آن با طراحی مناسب محیط های مسکونی و تجاری و آموزشی و. . . دوچندان میگردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1682

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 949
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    733
  • دانلود: 

    242
چکیده: 

توسعه پایدار به معنی تلفیق اهداف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی برای حداکثر سازی رفاه انسان فعلی بدون آسیب به توانایی های نسل های آتی برای برآوردن نیازهایشان می باشد. شاخص های توسعه پایدار معیارها و ابزارهای اندازه گیری و ارزیابی حرکت به سوی پایداری هستند. در این پژوهش وضعیت توسعه پایدار و روند پیشرفت آن در جهان و ایران مورد بررسی قرار میگیرد. روش تحقیق توصیفی تحلیلی بوده و روش گردآوری اطلاعات، اسنادی و کتابخانه ای و ترجمه متون است. تلاش شده است به اهداف توسعه پایدار، ویژگی های شاخص های توسعه پایدار و تعیین پیشرفت اهداف توسعه پایدار پرداخته شود. با تحلیل منابع داخلی و مستندات نهادهای بین المللی مانند یونپ، این نتیجه حاصل شد که شاخص های 17 گانه توسعه پایدار به 230 شاخص کوچکتر قابل اندازه گیری تقسیم می شوند. از نظر نگارندگان، شاخص اول و دوم، همچنین شانزده و هفده با یکدیگر قابلیت ادغام دارند. بجز معدودی از شاخص ها از جمله استفاده پایدار از آب، بقیه شاخص ها بطور جهانی رو به بهبود است. بر اساس نتایج بررسی ها اکثر شاخص ها روبه بهبود می باشند و تعدادی از آنها مانند استفاده پایدار از آب در بخش هایی ازجهان رو به کاهش می باشند. نتایج نشان می دهد که در ایران نیز از ابتدای تدوین کتاب های قوانین توسعه، توجه به مسئله محیط زیست وجود داشته است. در برنامه اول و سوم اشاره ای به توسعه پایدار نشده اما در برنامه پنجم، این موضوع 5 ماده را به خود اختصاص داده است. در نهایت متاسفانه فاصله زیادی بین اهداف و نتایج عملکردی وجود دارد. وضعیت شاخص ها در ایران نیز در تعدادی زیادی از آنها رو به بهبود بوده است و با برنامه ریزی های بهتر و همگرایی جهانی انتظار می رود این بهبود ادامه داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 733

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 242
نویسنده: 

عوض خواه رضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    427
  • دانلود: 

    249
چکیده: 

امروزه سازمان ها در جهت کمک به محیط زیست در تلاش بوده و به سمت سبز شدن در حال حرکت اند و رسالت، مأموریت ها و همچنین اهداف خود را بر صیانت از محیط زیست متمرکز نموده اند، چون افزایش استفاده بی رویه از منابع طبیعی، به تهدیدی جدی برای همه انسان ها بدل گشته است. این مدیریت درصدد تطبیق فعالیت های منابع انسانی سازمان با اهداف زیست محیطی آن است. نظام ها و سیستم های مرتبط با مدیریت منابع انسانی، بر آن چه که باید انجام شود و تغییراتی که باید اعمال گردد، متمرکز است. هدف از اجرای این برنامه ها، فراهم سازی رهنمودهایی به منظور تدوین و اجرای برنامه های مرتبط با آن است تا بدان وسیله بتوان به اهداف مدنظر سازمانی دست یافت. نظام های اصلی مدیریت منابع انسانی دربرگیرنده نظام های آموزش و توسعه، نگهداری، جبران خدمت و مدیریت عملکرد است. آموزش و توسعه کارکنان یکی از مهم ترین فرایندها و کارکردهای حوزه منابع انسانی است که در این بخش، هدف از توسعه منابع انسانی در دو بُعد ایجاد و توسعه مدیریت منابع انسانی و به دست آوردن ابزارها و لوازم ضروری به منظور ایجاد محیطی مناسب برای ظهور کارکنانی توسعه یافته ی است. در این قسمت آموزش کارکنان، جزء زیرنظام توسعه و ارتقای کارکنان می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 427

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 249