پژوهش حاضر با هدف بررسی تعادل کار و زندگی و تاثیر ابعاد آن در هنرآموزان اداره آموزش و پرورش منطقه 18 تهران انجام شد. ابعاد یا مولفه های تعادل کار و زندگی شامل زمان کافی فراغت از کار؛ وفاداری به کار؛ حمایت محل کار از تعادل کار زندگی؛ انعطاف پذیری در برنامه کاری؛ جهت گیری زندگی؛ نگهداری کار و حرفه و کاهش داوطلبانه ساعات کاری برای رفع نیازهای شخصی می باشد. پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی، بر حسب تحلیل داده ها از روش کمی، بر حسب ماهیت و روش پژوهش، توصیفی و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بود. جامعه آماری شامل 174 نفر از هنرآموزان آموزش و پرورش اداره منطقه 18 تهران به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری داده های تعادل بین کار و زندگی از پرسشنامه (Wong&Ko, 2009) استفاده شد. روایی پرسشنامه بر اساس روایی سازه و پایایی پرسشنامه با استفاده از پایایی ترکیبی تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با آزمون مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای Spss 25 و Smart PLS 3 انجام گردید. نتایج نشان داد که تعادل کار و زندگی هنرآموزان در وضعیت مناسبی قرار دارد و هنرآموزان تا حدودی از وضعیت کار و زندگی خود راضی هستند. همچنین نتایج بدست آمده تاثیر هر یک از ابعاد و مولفه های مختلف تعادل کار و زندگی را نشان داد که میزان افزایش هر یک از این ابعاد می تواند تعادل کار و زندگی هنرآموزان را ارتقاء دهد. در نتیجه تمام ابعاد تعادل کار و زندگی در هنرآموزان از شدت بالایی برخوردار بوده و تاثیر و نقش بسزایی در زندگی کاری و خانوادگی هنرآموزان دارد.