هدف از انجام این پژوهش ارزیابی نقش اعتماد سازمانی در تاثیر رهبری تحول آفرین و شفافیت در ارتباط سازمانی بر گرایش به تغییر کارکنان در شرکت مخابرات تهران می باشد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از منظر گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه مورد بررسی در این تحقیق کارکنان شرکت مخابرات تهران به تعداد 600 می باشند. روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده می باشد. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان برابر با 242 نفر محاسبه شد. داده های گردآوری شده از طریق نرم افزار spss19 و Smart-PLS2 مورد تحلیل قرار گرفتند و با کمک مدلسازی معادلات ساختاری فرضیه های تحقیق بررسی شدند. نتایج به دست آمده از تحقیق نشان داد که رهبری تحول گرا و اعتماد بر پذیرش تغییر موثر بوده و ارتباط شفاف سازمانی بر اعتماد سازمانی تاثیر دارد.