یکی از روش هایی که امروزه توجه متخصصان تعلیم و تربیت در زمینه آموزش علوم تجربی را به خود جلب کرده است روش تدریس چندرسانه ای است. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر روش تدریس پاورپوینت فعالیت محور و تفاوت آن با دو روش تدریس پاورپوینت ارائه محور و روش تدریس سنتی در یادگیری درس علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی است. جامعه آماری پژوهش تمامی کلاس های پنجم ابتدایی مجهز به دیتاپرژکتور هستند که به روش تصادفی ساده از بین این مدارس، سه مدرسه انتخاب شدند و دو کلاس گروه آزمایش و یک کلاس گروه کنترل را تشکیل دادند. در این تحقیق، از طرح تجربی پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. مداخله آزمایشی شامل دو روش تدریس با پاورپوینت فعالیت محور (گروه آزمایشی (A و پاورپوینت ارائه محور (گروه آزمایشی (B است که بر روی گروه های آزمایشی صورت گرفته است و بر روی گروه کنترل مداخله ای انجام نشده است، گروه کنترل (C) بدون مداخله آزمایشی به روش معمول (روش سنتی) تدریس شده است. از تحلیل واریانس برای تحلیل داده ها استفاده شده است. همچنین بر مبنای نتایج پژوهش بین نمرات پیشرفت تحصیلی گروه A با گروه آزمایشی B و گروه کنترل (C) تفاوت معناداری وجود دارد. با توجه به نتایج پژوهش روش تدریس پاورپوینت فعالیت محور بیش از دو روش دیگر یادگیری درس علوم را افزایش می دهد. همچنین بر اساس نتایج پژوهش بین نمرات یادگیری گروه آزمایشی B (گروه ارائه محور ) و گروه کنترل (سنتی) تفاوت معناداری وجود ندارد.