مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش عالی و بررسی روش های یادگیری خودمحور در آموزش مجازی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 112

چکیده

 مقدمه: آموزش, موتور حیاتی و اقتصادی هر جامعه ای می باشد که در پی اپیدمی کووید-19, از حالت سنتی به حالت الکترونیک تغییر پیدا کرد و زمینه لازم را برای ایجاد تفکر خود-آموزی تشکیل داد. در حوزه آموزش, مفهومی به نام self-directed learning وجود دارد که از سه قسمت مجزا تشکیل شده است: self به معنای شخصی, directed به معنای هدایت کننده و learningبه معنای یادگیری می باشد. در واقع یادگیری خودمحور شامل کلیه فرایندهای شناختی و انگیزشی می باشد که یادگیرنده متناسب با آن هدف گزینی کرده و در جهت آن برنامه ریزی می کند. روش کار: این پژوهش یک مطالعه مروری روایتی بر برخی مقالات و کتاب های منتشر شده در زمینه یادگیری خودمحور از سال های 1975 تا 2020 می باشد. نتایج: برای دستیابی به خودراهبری در یادگیری, لازم است تا مهارت ها و ویژگی هایی را در خود تقویت کرد. در واقع هم یادگیرنده هم یاددهنده دارای نقش هایی می باشند که یاددهنده می تواند به اثربخش بودن یادگیری خود کمک کند. نتیجه گیری: یکی از راهکارهای موثر برای خودراهبر بودن در یادگیری, انگیزه و تعهد شخص می باشد. درواقع یادگیری خودمحور هنگامی اثربخش خواهد بود که ابتدا فرد نیاز به یادگیری را در خود احساس کرده سپس اهداف یادگیری موفق را تعیین نموده و در نهایت برای نیل به اهداف از وسایل ارتباطی, مشارکت و نظارت یاددهنده کمک گیرد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صاحب زاده، ماندانا، و مهری، منصوره. (1400). آموزش عالی و بررسی روش های یادگیری خودمحور در آموزش مجازی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 12(3 )، 97-112. SID. https://sid.ir/paper/413742/fa

    Vancouver: کپی

    صاحب زاده ماندانا، مهری منصوره. آموزش عالی و بررسی روش های یادگیری خودمحور در آموزش مجازی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1400؛12(3 ):97-112. Available from: https://sid.ir/paper/413742/fa

    IEEE: کپی

    ماندانا صاحب زاده، و منصوره مهری، “آموزش عالی و بررسی روش های یادگیری خودمحور در آموزش مجازی،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 12، no. 3 ، pp. 97–112، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413742/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button